Tuesday, May 29, 2012

အရွင္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇမေထရ္

ဧတဒဂၢံ ဘိကၡေဝ မမ သာဝကာနံ ဘိကၡဴနံ သီဟနာဒိကာနံ ယဒိဒံ ပိေ႑ာလဘာရဒါြေဇာ။ (အံ-၁၊ ၂၄)
ေရွးဆုေတာင္း

အရွင္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇ အေလာင္းေတာ္သည္ ပဒုမုတၱရ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ဝယ္ ဟံသာဝတီမင္းေနျပည္ေတာ္ဝယ္ မဟာသာလသူေဌးမ်ိဳး၌ျဖစ္၍ တေန႔ေသာအခါ ေက်ာင္းေတာ္သို႔သြားေရာက္ကာ တရားနာယူစဥ္ ဘုရားရွင္က ရဟန္းတပါးကို “ရဲရဲေတာက္ မဂ္ဖိုလ္စကား ေျပာၾကားၾကေသာ ရဟန္းတို႔တြင္ အျမတ္ဆံုး ဧတဒဂ္ရာထူး၌ ထားေတာ္မူသည္”ကို ေတြ႔ျမင္ရ၍ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး အလွဴႀကီးကို ေပးလွ်င္ျပီးလွ်င္ ထိုရာထူးကို ဆုပန္ခဲ့ေလသည္။

ဆံုးဘဝတြက္ဧတဒဂ္ရလ်က္ေထရ္ပိေ႑ာ

Friday, May 25, 2012

ေဒ၀ဒူတ သုတၲာန္ လာ နတ္တမန္ေတာ္မ်ား



ေဒ၀ဒူတ သုတၲာန္ ပါဠိေတာ္ႀကီး (ယမမင္းစစ္တမ္း)

ယမမင္း ။ ။ ေမာင္မင္း .. သင္သည္လူ႕ျပည္၌ ပထမေသမင္းတမန္ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္သည္ကို မျမင္ပါသေလာ။

ငရဲသား ။ ။ ကၽြႏု္ပ္ မျမင္မိပါ။

ယမမင္း ။ ။ ေမာင္မင္း .. သင္သည္ လူ႕ျပည္၌ မိမိ၏က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ မသုတ္သင္ႏိုင္ဘဲ လူးလိမ့္ကာ ေနရရွာေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားကို မေတြ႕ခဲ့ဘူးလား ။

ငရဲသား ။ ။ ကၽြႏု္ပ္ ျမင္မိပါသည္။

ယမမင္း ။ ။ မိမိကိုယ္တုိင္နားလည္ေသာ အရြယ္သို႕ေရာက္ေသာအခါ ထိုကေလးမ်ားကိုႀကည့္၍ ““ငါသည္ ဘာမွ်မသိနားမလည္ရွာေသးေသာ ယခုလို ကေလးသူငယ္ျဖစ္ဖို႕ရာ ေနာင္ခါ ပဋိသေႏၶေနရဦး မည္။ ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းသေဘာကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေသးအံတကား ။ ယခုငါသည္ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္

Tuesday, May 22, 2012

ဘုရားေဟာတဲ့ မာရ္ ငါးပါး

`မာရ္´ ဟူေသာ ပါဠိစကား၏ အနက္မွာ `ေသျခင္း´ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ပါဠိဓာတ္က်မ္းမ်ားက `မရ ၊ ပါဏစာေဂ ၊ မရဓာတ္သည္ အသက္ကို စြန္႔ေစျခင္း အနက္၌ ျဖစ္၏။´ဟု ဆိုသည္။ ပါဠိအဂၤလိပ္ အဘိဓာန္မ်ားက `မာရ´ကို Death ေသျခင္း ဟု ဖြင့္ဆိုၾကသည္။
`မာရ၊ မာရ´ဟူသည္ ေသျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္။
`မာရဓမၼ´ဟူသည္ ေသျခင္းတရား ပင္ျဖစ္သည္။ ဟူ၍ ဖြင့္ျပေတာ္မူထားသည္။ 
သို႔ျဖစ္၍ သက္ရွိသတၱ၀ါမ်ား ေသျခင္း၊ ေသေစျခင္းကို `မာရ...မာရ္´ဟုေခၚေၾကာင္း လက္ရင္းက်က် မွတ္သားရပါသည္။ သတၱ၀ါမ်ား ေသရျခင္း၏ အေၾကာင္း၊ ေသျခင္းမကင္းရသည့္ အေၾကာင္းမ်ားကို ရွာၾကည့္ေသာ္ ငါးမ်ဳိး ေတြ႕ရသည္။

Monday, May 21, 2012

သားေတာ္ငယ္ေပါင္း ရြာကေက်ာင္းကို ျပန္ၾကြခဲ႔ပါ သားေတာ္ေမာင္းပဥၨင္းဘုရား

ဘဝ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးမွာ ေရႊထီးမိုးခံရ႐ံုမွ်ႏွင့္ သားကို ဒီေဘာင္သို႔
သြတ္သြင္းခဲ့ျခင္း မဟုတ္သည္ ကေတာ့အေသအခ်ာပင္။ မၾကာေသးမီက တိုက္သစ္ဆရာေတာ္
ရွင္ျပဳတစ္ခုမွာ ေဟာၾကားေသာ “စၾကာဝေတး မင္း၏ မယ္ေတာ္ျဖစ္ဖို႔ကား လြယ္ကူ၏။
ရွင္မယ္ေတာ္ ရဟန္းမယ္ ေတာ္ျဖစ္ဖို႔ကား အလြန္တရာမွ ခဲယဥ္းလွစြာ၏”ဆိုသည့္
တရားထဲကလို ရခဲေလေတာ့ ရဟန္းမယ္ေတာ္ဆိုသည့္ အမည္ထူးတစ္လံုးကို
ပန္ဆင္လိုသျဖင့္လည္း သာ၍ပင္မဟုတ္ခဲ့။
ငယ္စဥ္ကတည္းက နားစြဲေနခဲ့ေသာ “ကိုယ္၏ သားျဖစ္ေစ၊ ကိတိၲမသား ျဖစ္ေစ၊
သာသနာေတာ္တြင္းကို သြတ္သြင္းမွသာ” စသည္သီခ်င္းလို သာသနာ့အေမြခံ ျဖစ္ကာ
အပယ္တံခါးပိတ္ၿပီး နိဗၺာန္တံခါးဖြင့္ဖို႔ရာေလ။ ဟုတ္သည္။ ခုဆို သားကို
အေၾကာင္းျပဳကာ အကုသိုလ္ အထုပ္က ငယ္၍ ကုသိုလ္အထုပ္က ထည္ခဲ့ၿပီေကာ။
ရဟန္းမယ္ေတာ္ေနာ္ ရဟန္းမယ္ေတာ္....ဆိုေသာစည္းႀကိဳ
းခိုင္ခိုင္ျဖင့္ ကံသံုးပါးကို
စည္းေႏွာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီပဲ။ နဖူးလက္တင္ စဥ္းစားမိတိုင္း ငါးပါးေသာ သီလ...အဲ
တစ္ခါတေလ သန္းဥ စမ္းမိတာက လြဲလို႔ပါဏာတိပါတ စေသာကံငါးပါးကို ခါးဝတ္လဲကဲ့သို႔
ၿမဲခဲ့တာကို ေတြ႕ရေတာ့ “ ဒါ သားေၾကာင့္ပဲ...ဟုတ္တယ္။ သား ဒီေဘာင္မွာ
ေမြ႕ေပ်ာ္သ၍

Saturday, May 19, 2012

ဘာသာတရား အေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း

ဘာသာတရား (Religion) ကမာၻ႔သမိုင္းတြင္ အေရးၾကီးေသာ အခန္းက႑တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ပညာေရးဆိုင္ရာေလ့လာမႈ၌ ဘာသာတရားဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို၊ တစ္နည္းအားျဖင္ Religion ဟူေသာ အဂၤလိပ္စကားလံုး၏ အဓိပၸာယ္ကို ရႈေထာင့္အေထြေထြမွ ေတြးျမင္သံုးသပ္ႏိုင္ေပသည္။ ဘာသာတရားဟူသည္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေတြ႕အၾကံဳပုိင္းျဖစ္ပါသည္။

Friday, May 18, 2012

အ႒ာရသတစ္ဆယ္႔ရွစ္ရပ္

တစ္ဆယ့္ရွစ္ရပ္ေသာ အတတ္ပညာမ်ိဳး (အ႒ာရသ သိပိပၸံ) ကို ေရွးေခတ္၌ ေယာက်ၤားတုိ႔ တတ္အပ္ေသာ အတတ္ဟု က်မ္းမ်ားက ျပဆိုသည္။ ေယာက္်ားတို႔ အတတ္ (၁၈) ရပ္လည္းဟူ၏၊။ ၎ (၁၈) ရပ္ေသာအတတ္တို႔ကို သကၠဋက်မ္း၌တစ္မ်ိဳး၊ မိလိႏၵပဥႇာပါဠိေတာ္၌ တစ္ဖံု၊ ေလာကနီတိက်မ္းကတစ္ျဖာ၊ ဤသို႔အနည္းနည္းလာရွိၾကရာ သိမွတ္လိုသူတို႔အတြက္ အသီးသီးဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္။ အ႒ာရသသိပၸ၊ အ႒ာရသဝိဇၨာဟူ၍ ပါဠိသံုးၾက၏။
  1. ကပၸ - တစ္ခုေသာေဗဒင္၏အခက္အလက္ သာခါက်မ္း၏ အထူးထူးေသာအပိုင္း၌ဆိုအပ္ေသာ မႏၲန္နည္းအားျဖင့္ သိအပ္ေသာ သာခါတစ္ပါး၌တည္ေသာ မႏၲန္တို႔အား သံုးစြဲပံုအစီအရင္ကိုျပေသာ ေဗာဓါယနစေသာ ရေသ့တို႔စီရင္အပ္ေသာက်မ္းအတတ္၊
  2. ဗ်ာကရဏ ပါဏိနိ စေသာ သဒၵါက်မ္းအတတ္၊
  3. ေဇာတိသတၴ- ၿဂိဳလ္ နကၡတ္တို႔၏ အသြားအလာသ႐ုပ္ သ႑န္ႏွင့္တကြအေကာင္းအဆိုးကိုျပဆိုေသာ က်မ္းအတတ္၊
  4. သိကၡာသရဗ်ည္း ဌာန္ က႐ိုဏ္း ပယတ္တို႔ကိုျပဆိုေသာ ပါဏိနိ သိကၡာ နာရဒ သိကၡာ စေသာက်မ္း

Thursday, May 17, 2012

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ

ေထရ၀ါဒ ဆိုသည့္ စကားလံုးျဖစ္ေပၚလာသည့္ သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္ၾကည့္ မည္ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ဒုတိယ သဂၤါယနာတင္ပြဲမွ စတင္ သံုးစြဲခဲ့သည္ဟု သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္တြင္ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့သည့္ ဓမၼ ႏွင့္ ၀ိနယ ေပၚတြင္ မိမိတို႔ စိတ္ႀကိဳက္ ျဖည့္စြက္ က်င့္သံုးလိုေသာ ရဟန္းမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေပၚေပါက္လာမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမကို တေသြမတိမ္း လိုက္နာက်င့္ႀကံလိုသည့္ မေထရ္ႀကီးမ်ား၏ အလိုႏွင့္ အညီ အတည္ ျပဳလိုက္သည့္ အယူအဆကို “ေထရ၀ါဒ” ဟု စတင္ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကသည္။

Tuesday, May 15, 2012

အရွင္မႏၲာဏိပုတၱပုဏၰမေထရ္

ဧတဒဂၢံ ဘိကၡေဝ မမ သာဝကာနံ ဘိကၡဴနံ ဓမၼကထိကာနံ ယဒိဒံ ပုေဏၰာ မႏၲဏိပုေတၱာ။ (အံ-၁၊ ၂၄)


မေထရ္အေလာင္း ေရွးဆုေတာင္း
အရွင္ပုဏၰအေလာင္းေတာ္သည္ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မမူခင္ကပင္ ဟံသာဝတီျမိဳ႔ဝယ္ ေဂါတမအမည္ျဖင့္ ပုဏၰားသူေဌးမ်ိဳး၌ ျဖစ္ျပီးလွ်င္ ေဗဒင္သံုးပံု၌ လိမၼာကၽြမ္းက်င္ေသာ္လည္း

Monday, May 14, 2012

ရခဲျခင္းတရားငါးပါး

လူ႕ဘ၀နည္းတူ ရဖို႕ခဲယဥ္းေသာ အရာငါးမ်ိဳးကို ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားထားသည္မွာ
(၁)ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူေသာအခါကိုရခဲျခင္း၊
(၂)လူဘ၀ကိုရခဲျခင္း၊
(၃)သဒၶါတရားရွိေသာပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ကိုရခဲျခင္း၊
(၄)ရဟန္းဘ၀ကိုရခဲျခင္း၊
(၅)သူေတာ္ေကာင္းတရားၾကားနာရခဲျခင္းတို႕ျဖစ္ေပသည္။

လူ႕ဘ၀ရခဲပံု
ျမတ္စြာဘုရားကခ်စ္သားခ်စ္သမီးတို႕၊ ငါဘုရား၏လက္သည္းေပၚမွာရွိေသာ ေျမမႈန္နဲ႕ ေဟာဒီေအာက္က

ေတမိယမင္းသားကဲ့သုိ ့ေနမည္ ဆုိလွ်င္

ေရွးအခါက ကာသိဧကရာဇ္မင္းႀကီးႏွင့္ စႏၵာေဒ၀ီမိဖုရားတြင္ ေတမိယကုမာရ-ေခၚ မင္းသားေလးတပါး ဖြားျမင္ေလသည္။ သားေတာ္ဟူ၍ ဤတပါးပင္ရွိသည္။
ငယ္စဥ္က ခမည္းေတာ္ ကာသိဧကရာဇ္မင္းႀကီးသည္ တေန႔တြင္ ေတမိယမင္းသားေလးကို ရင္၀ယ္ထားလ်က္ ခိုးသားေလးဦးကို ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ျပစ္ဒဏ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးခတ္ေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ထီးျဖဴေအာက္တြင္ ခ်သိပ္ထားစဥ္ မင္းသားငယ္သည္ ထိုသို႔ သူတပါးအား ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ျပစ္ဒဏ္ စီရင္ရျခင္းမ်ားကို မႏွစ္ျမိဳ႔သျဖင့္ စိတ္အဆင္းရဲႀကီး ဆင္းရဲကာ မွိန္း၍ ဤသို႔စဥ္းစားမိ၏။
ဘုရားေလာင္းျဖစ္၍ ေနာက္ေနာက္ ဘ၀မ်ားကို ျပန္လည္ေတြးျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိေလသည္။
ငါသည္လည္း တေန႔တြင္ ဘုရင္လုပ္ရေခ်ဦးမည္။ ဤသို႔ သူတပါးအား အျပစ္ဒဏ္စီရင္ရာ၌ အကယ္၍

Sunday, May 13, 2012

ကမၼကိေလသ

ညစ္ညဴးျခင္းအမႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "ကမၼကိေလသ" ဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးတို႔ ရွိကုန္၏။ ဤကိေလသတရား ေလးပါးတို႔ကို ဘုရားရွင္၏ တပည့္သား အရိယာ သာဝကတို႔ ပယ္စြန္႔ၾကကုန္၏။
(ကမၼ = အမႈ ၊ ကိေလသ = ညစ္ညဴးေၾကာင္း )
ပါဏာတိပါတ = သူ႕အသက္ကို သတ္ျခင္း
အဒိႏၷာဒါန = သူတစ္ပါး ဥစၥာကို ခိုးျခင္း
ကာေမသု မိစၦာစာရ = သူ႕သားမယားကို ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ျခင္း
မုသာဝါဒ = မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ဆိုျခင္း
သူ႕အသက္ကို သတ္ျခင္း၏ အျပစ္
သူ႕အသက္ကို သတ္ေသာသူသည္ ယခုဘဝ၌ပင္ အရွိန္အေစာ္ကင္းျခင္း ၊ မေကာင္းသတင္း ျဖစ္ပြားျခင္း ၊ ေနာင္တ တဖန္ ပူပန္ရတတ္ျခင္း ၊ လူ စသည္ကို သတ္မိက အစိုးရ မင္းမ်ားက ေသစား ေသေစ

Friday, May 11, 2012

အတၱသမၼာ ပဏီဓိ မဂၤလာကုိ ယုံၾကည္ျခင္း

      အတၱသမၼာ ပဏီဓိစ ဧတံမဂၤလ မုတၱမံ ။
မိမိ၏ ကိုယ္၊စိတ္ တို႔ကို ေကာင္းစြာထားႏိုင္ျခင္းသည္ မဂၤလာ ။ ဒါတင္မက ကိုယ္၊ႏွဳတ္၊စိတ္ (၃)ပါးလို႔ ခ်ဲ႔ေျပာရင္လဲ ရပါမယ္။အရပ္ေဒသဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ေကာင္းစြာ မထိန္းႏိုင္ရင္ မၾကီးပြားႏိူင္ဘူး။ဒါဆို အရပ္ေကာင္းျခင္းက ဒီလူကို ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ဒီလူကလဲ ဒီအရပ္ကို ဘာမွ ေက်းဇူးသိမွာ ျပဳမွာ မဟုတ္ဘူး။ဒါေၾကာင္႔ အေရွ႔က မဂၤလာေတြ ဘယ္ေလာက္ေတြ ျပည္႔စံုေနပါေစ သူကိုယ္တိုင္ရဲ ႔ အခုဘ၀မွာ အတၱသမၼာ ပဏီဓိစ မရွိရင္ အားလံုးပ်က္္စီးၾကရမယ္။ တိုက္အိမ္ၾကီးေတြ၊ အိမ္ၾကီးအိမ္ေကာင္းေတြၾကားမွာ မီးေလာင္လြယ္တဲ႔ တဲအိမ္တစ္လံုး ေရာက္ေနသလိုပဲ။ သူ႔ေၾကာင္႔ က်န္သူေတြပါ အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ေနရမယ္။


Friday, May 4, 2012

ကဆုန္္လျပည့္ဗုဒၶေန ့အေၾကာင္းတစ္ေစ့တေစာင္း

ကဆုန္လကုိ ပုဂံေခတ္က ကုဆုန္၊ ကူဆုန္၊ ကဆုန္၊ ခူဆုန္၊ ခုဆုန္ဟု အမ်ိဳးမ်ိဳးေရးသား ေခၚေ၀ၚခဲ့တာကုိ ေက်ာက္စာမ်ားအရ သိရွိၾကပါတယ္။ ကုဆုန္မွာ မူရင္း ေ၀ါဟာရျဖစ္ၿပီး ကဆုန္စေသာ က်န္ေ၀ါဟာရမ်ားမွာ ကုဆုန္မွ ေရႊ႕လ်ားေျပာင္းလဲလာေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကုဆုန္ႏွင့္ ကဆုန္တုိ႔ရွိ ကု၊ က ပုဒ္တုိ႔မွာ ကုတုိ႔၊ ကုခန္း၊ ကစြန္း၊ ကညိႈ႕၊ ကေတာက္ စေသာ ေ၀ါဟာရတုိ႔ရွိ ကု၊ က ပုဒ္တုိ႔ကဲ့သို႔ “ေရ” ဟု အဓိပၸာယ္ရပါ တယ္။ စုန္မွ ဆင္းသက္လာေသာ ဆုန္မွာ သြန္းျခင္း၊ ေလာင္းျခင္း၊ ဖ်န္းျခင္း အဓိပၸာယ္ရွိပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကဆုန္လ အဓိပၸာယ္မွာ