Wednesday, September 7, 2011

ျမတ္စြာဘုရားတရားနာ၏

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ အသွ်င္နႏၵကသည္ စည္းေဝးရာဇရပ္၌ ရဟန္းတို႔အား တရားစကားျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြားကို သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကို) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္) ထက္သန္ရႊင္လန္းေစ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ညေနခ်မ္းခ်ိန္ (တစ္ပါးတည္း) ကိန္းေအာင္းရာမွ ထေတာ္မူ၍ စည္းေဝးရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ (တရား) စကား ၿပီးဆံုးျခင္းကို ဆိုင္းငံ့ေတာ္မူလ်က္ တံခါးမုခ္ျပင္ပ၌ ရပ္တည္ေနေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားစကားၿပီးဆံုးျခင္းကို သိေတာ္မူ၍ ေခ်ာင္းဟန္႔ေတာ္မူလ်က္ တံခါးရြက္ကို ေခါက္ေတာ္မူ၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား တံခါးကို ဖြင့္ေပးကုန္၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စည္းေဝးရာ ဇရပ္သို႔ ဝင္ေတာ္မူ၍ ခင္းထားေသာေနရာ၌ ထိုင္ေနေတာ္မူၿပီးလွ်င္ အသွ်င္နနၵကကို ''နႏၵက သင္၏ ရွည္လ်ားစြာေသာ ဤတရားေဒသနာသည္ ရဟန္းတို႔အား ထင္၏၊ စင္စစ္ တရားစကားၿပီးဆံုးျခင္းကို ဆိုင္းငံ့လ်က္ တံခါးမုခ္၌ ရပ္ေနေသာ ငါ၏ ေက်ာက္ကုန္းသည္ ေညာင္းညာ၏''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူလတ္ေသာ္ အသွ်င္နႏၵကသည္ ရွက္ႏိုးေသာ သေဘာရွိသည္ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရား ကို ''အသွ်င္ဘုရား 'ျမတ္စြာဘုရားသည္ တံခါးမုခ္အျပင္ပ၌ ရပ္ေတာ္မူသည္'ဟု အကြၽႏု္ပ္တို႔ မသိပါကုန္၊ အသွ်င္ဘုရား အကယ္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တံခါးမုခ္အျပင္ပ၌ ရပ္ေတာ္မူသည္'ဟု အကြၽႏု္ပ္တို႔ သိၾကပါမူ ဤမွ်ေလာက္ တရားသည္လည္း အကြၽႏု္ပ္တို႔အား မထင္ေစရာပါ၊ (ဤမွ်ေလာက္ စကားရွည္ ရွည္ မေဟာပါ)''ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရွင္နႏၵက ရွက္ႏိုးေသာ သေဘာရွိသည္ကို သိေတာ္မူ၍ အသွ်င္ နႏၵကအား - ''နႏၵက ေကာင္းေပစြ ေကာင္းေပစြ၊ နႏၵက သဒၶါတရားျဖင့္ လူ႕ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္၌့ရဟန္းျပဳၾကေသာ သင္တို႔အား တရားႏွင့္စပ္ေသာ စကားျဖင့္ အညီအၫြတ္ ထိုင္ေနၾကျခင္းသည္ သင့္ေလ်ာ္၏။ နႏၵက စုေဝးၾကသူတို႔သည္ တရားႏွင့္စပ္ေသာ စကားကိုျဖစ္ေစ အျပစ္မရွိေသာ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းကိုျဖစ္ေစ ကိစၥ ႏွစ္ပါးကို ျပဳရမည္။
နႏၵက ရဟန္းသည္ သဒၶါတရား ရွိ၏၊ သီလကား မရွိ၊ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံု၊ ထို႔ေၾကာင့္ ''ငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သဒၶါတရားရွိသူသည္လည္းေကာင္း၊ သီလရွိသူသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ရပါမည္နည္း''ဟု ထိုအဂၤါကို ျပည့္စံုေစရမည္၊ နႏၵက အၾကင္အခါ၌ကား ရဟန္းသည္ သဒၶါတရား ရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ သီလရွိသူလည္း ျဖစ္၏။ ဤသို႔ ျဖစ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ နႏၵက ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ သီလရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ အတြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈကိုကား မရ၊ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံု၊ ထို႔ေၾကာင့္ ''ငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သဒၶါတရားရွိသူ သီလရွိသူ အတြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈကို ရသူျဖစ္ရပါမည္ နည္း''ဟု ထိုအဂၤါကို ျပည့္စံုေစရမည္၊ နႏၵက အၾကင္အခါ၌ကား ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ သီလရွိသူလည္း ျဖစ္၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈကိုလည္း ရ၏၊ ဤသို႔ ျဖစ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ နႏၵက ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ သီလရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ အတြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈကိုလည္း ရ၏၊ သခၤါရတို႔ကို သိမ္းဆည္းႏိုင္ေသာ ဝိပႆနာဉာဏ္ကိုကား မရ၊ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံု၊ နႏၵက အေျခေလးေခ်ာင္းရွိေသာ သတၱဝါသည္ ရွိရာ၏၊ ထိုသတၱဝါအား ေျခတစ္ေခ်ာင္းသည္ ယုတ္ေလ်ာ့၏၊ ခ်ဳိ႕တဲ့၏၊ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထိုသတၱဝါသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံုသကဲ့သို႔ နႏၵက ဤအတူပင္ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ သီလ ရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ အတြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈကိုလည္း ရ၏၊ သခၤါရတို႔ကို သိမ္းဆည္းႏိုင္ေသာ ဝိပႆနာဉာဏ္ကိုကား မရ၊ ဤသို႔ ျဖစ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံု၊ ထို႔ေၾကာင့္ ''ငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သဒၶါတရားရွိသူသည္လည္းေကာင္း၊ သီလရွိသူသည္လည္းေကာင္း၊ အတြင္း သႏၲာန္၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈကို ရသူသည္လည္းေကာင္း၊ သခၤါရတို႔ကို သိမ္းဆည္းႏိုင္ေသာ ဝိပႆနာ ဉာဏ္ကို ရသူသည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ရပါမည္နည္း''ဟု ထိုအဂၤါကို ျပည့္စံုေစရမည္၊ နႏၵက အၾကင္ အခါ၌ကား ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိသူလည္း ျဖစ္၏၊ သီလရွိသူလည္း ျဖစ္၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈကိုလည္း ရ၏၊ သခၤါရတို႔ကို သိမ္းဆည္းႏိုင္ေသာ ဝိပႆနာဉာဏ္ကိုလည္း ရ၏။ ဤသို႔ ျဖစ္ေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ ထိုအဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံု၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားနာျခင္းအက်ဳိးငါးမ်ဳိးကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ ေကာင္းေသာ စကားရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရားကို ေဟာေတာ္မူၿပီးေနာက္ ေနရာမွ ထကာ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ဝင္ေတာ္မူ၏။
တရားနာျခင္းအက်ဳိးငါးမ်ဳိး
၁။ငါ့သွ်င္တို႔ အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၏ အာနိသင္တို႔သည္ ဤငါးမ်ဳိးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ - ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္း သည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာ၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပ၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာတိုင္း၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပတိုင္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခ်စ္အပ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမတ္ႏိုးအပ္သည္လည္းေကာင္း၊ အေလးျပဳအပ္သည္လည္းေကာင္း၊ ႏွလံုးကို ပြါးေစအပ္သည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသည္ကား အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၌ ပဌမအာနိသင္တည္း။

၂။ငါ့သွ်င္တို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အလယ္၏ ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာ၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပ၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကိုေဟာတိုင္း အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပတိုင္း ထိုရဟန္း သည္ ထိုတရား၌ အနက္ကို ထိုးထြင္း၍လည္း သိ၏၊ ပါဠိကို ထိုးထြင္း၍လည္း သိ၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤ သည္ကား အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၌ ဒုတိယအာနိသင္တည္း။

၃။ငါ့သွ်င္တို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အလယ္၏ ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာတရားကို ေဟာ၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကိုေဟာတိုင္းအလံုးစံုျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ  ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပတိုင္း ထိုရဟန္းသည္ ထိုတရား၌ နက္နဲေသာ အနက္စုကို ပညာျဖင့္ ထိုးထြင္း၍ ျမင္၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤ သည္ကား အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၌ တတိယအာနိသင္တည္း။

၄။ငါ့သွ်င္တို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရား ကို ေဟာ၏ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပ၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထိုရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကိုေဟာတိုင္း အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပတိုင္း သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔သည္ ''ဤအသွ်င္သည္ မခြၽတ္ (အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ) ေရာက္ၿပီးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရာက္လတၱံ ႕ေသာ္လည္းေကာင္း ( ျဖစ္၏)''ဟု ထို ရဟန္းကို ခ်ီးမြမ္းကုန္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသည္ကား အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၌ စတုတၳအာနိသင္တည္း။

၅။ငါ့သွ်င္တို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာတရားကို ေဟာ၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္းသည္ ရဟန္းတို႔အား အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္, သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာတရားကို ေဟာတိုင္း၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ ထက္ဝန္းက်င္ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပတိုင္း ထိုတရားပြဲ၌ ေသကၡျဖစ္ကုန္ေသာ၊ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ၊ အတုမရွိေသာ ေယာဂကုန္ရာ (နိဗၺာန္) ကို ေတာင့္တလ်က္ ေနကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ထိုတရားကို ၾကားနာ၍ မေရာက္ေသးေသာ (မဂ္ဖိုလ္) တရားသို႔ ေရာက္ရန္ မရေသးေသာ တရားကို ရရန္ မ်က္ေမွာက္ မျပဳရ ေသးေသာ တရားတို႔ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ ဝီရိယကို အားထုတ္ကုန္၏၊ ထိုတရားပြဲ၌ ရဟႏၲာျဖစ္ကုန္ေသာ အာသေဝါကုန္ၿပီးကုန္ေသာ မဂ္အက်င့္ကို က်င့္သံုးၿပီးကုန္ေသာ မဂ္ကိစၥကို ျပဳၿပီးကုန္ေသာ (ခႏၶာ) ဝန္ကို ခ်ၿပီးကုန္ေသာ မိမိအက်ဳိး (အရဟတၱဖိုလ္) သို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ ဘဝသံေယာဇဥ္ကုန္ၿပီးကုန္ေသာ ေကာင္းစြာ သိ၍ လြတ္ေျမာက္ၿပီးကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ထိုတရားကို ၾကားနာ၍ မ်က္ေမွာက္၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနမႈကိုသာလွ်င္ အားထုတ္လ်က္ ေနကုန္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသည္ကား အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၌ ပၪၥမအာနိသင္တည္း။
ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသည္တို႔ကား အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားေဆြးေႏြးျခင္း၌ အာနိသင္ငါးမ်ဳိးတို႔တည္းဟု မိန္႔ဆို၏။

No comments:

Post a Comment