Saturday, July 7, 2012

နိဗၺာန္လုိ က သည္းခံၾက

 "ခႏၲီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ၊ နိဗၺာနံ ပရမံ ၀ဒႏၲိ ဗုဒၶါ။"တိတိကၡာဟု အမည္ရေသာ သည္းခံမႈ ခႏီၲသည္ ျမတ္ေသာအက်င့္ေပတည္း၊ နိဗၺာန္ကို အလြန္ျမတ္၏ဟု ဘုရား႐ွင္တို႔ ေဟာေတာ္မူကုန္၏၊ (ဓမၼပဒ၊ဗုဒၶဝဂ္)

"အရွင္ဘုရား၊တပည့္ေတာ္ ေမးခ်င္စရာေလးရွိလုိပါဘုရား" ဘာမ်ားလဲ ဒကာၾကီးရဲ့  ေၾသာ္ ဒီလုိပါဘုရား ျမတ္စြာဘုရားက သီးခံျခင္းကုိ အလြန္ျမတ္တဲ့ တရားလုိ ့ေဟာ္ေတာ္မူတယ္လုိ ့ၾကားဖူးပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီ သီးခံျခင္းႏွင္ပတ္သက္တဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးၾကီးမားပုံေတြကုိ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္လုိပါဘုရား ။ အင္း ဒကာၾကီးေမးေလွ်ာက္ေတာ့လည္း သည္းခံျခင္းအေေၾကာင္းကုိ သိသေလာက္ေျပာရေတာ့တာေပါ့ ။ တင့္ပါဘုရား ။ ျမတ္စြာဘုရားက ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ေဒသနာမွာ "ခႏၱီ ပရမံ တေပါ တိိတိကၡာ တိတိကၡာ "-လြန္လြန္ကဲကဲ အျမဲသည္းခံျခင္းဟူေသာ ခႏၱီ-သည္းခံျခင္းတရားသည္ ပရမံ -ျမတ္ေသာ တေပါ- အက်င့္မည္၏လုိ ့ေဟာေတာ္မူတယ္ ။ဒါ့ျပင္ ဓမၼပဒဗုဒၶဝဂ္မွာလည္း သည္းခံျခင္းႏွင့္တူေသာ အျခားအက်င့္မည္သည္ ဤေလာက၌ အျခားမရွိေတာ့ေပလုိ ့လည္း ေဟာေတာ္မူေသးတယ္ ဒကာရဲ့ ဒါဆုိ တပည့္္ေတာ္ေလွ်ာက္တာမွန္တာေပါ့  ဘုရား ။ မွန္တယ္ ဒကာရဲ့ သက္ေတာ္ရွည္ စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရာၾကီးကလည္း ခႏၱီကင္းသြားရင္ ေဒါသဘက္ပါသြားမယ္ ခႏၱီကင္းသြားရင္ မေကာင္တဲ့ အျပစ္ေတြက်ေရာက္လိမ္မယ္။ေဒါသမီးလည္းႏွင့္လည္းတူသည္ ။ထုိမီီးသည္ ခႏၱီီးသည္းခံျခင္း ျမဲသူထံမေရာက္ႏုိင္ မေလာင္ျမဳိက္ႏုိင္။ခႏၱီတရား လက္စြဲရွိယင္ ကုသုိလ္တရားတုိးပြားတယ္ ။ေဘးမရွိဘူး အႏၱရာယ္မရွိဘူး ။သည္းခံျခင္းရွိေသာသူကုိ မေကာင္းေသာ သူ ယုတ္မာက ဘယ္လုိမွ မျပဳႏုိင္ဘူးလုိ ့ဆုိျပီိး သည္းခံျခင္းရဲ့ ေကာင္းျမတ္ပုံေတြကုိ  ဆုံးမ ၾသဝါဒ ေပးေတာ္မူခဲ့တယ္ ။

အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပါဠိေတာ္မွာ သည္းခံျခင္း၏ အက်ဳိးတရား(၅)ပါးကုိလည္းေဟာထားေတာ္မူေသးတယ္။ အဲ့ဒါေတြက ၁။ဗဟုပိေယာ-ခ်စ္ခင္သူမ်ားျခင္း
               ၂။အပၸေဝရီ-ရန္နည္းျခင္း
              ၃။အပၸဝေဇၨာ-အျပစ္နည္းျခင္း
             ၄။အေမာဟမတ-မေတြမေဝေသရျခင္း
             ၅။သုဂတိ ယႏၱိ-ေကာင္းေသာသုဂတိသုိ ့လားရျခင္း
ဒါေၾကာင္ သည္းခံျခင္းဟာ ျမတ္တဲ့ အက်င္ျဖစ္ရုံသာ မဟုတ္ အက်ဳိးရလာဒ္ကလည္းၾကီးျမတ္လွတယ္ ဒကာရဲ့ တင့္ပါဘုရား သည္းခံျခင္းတရားဟာ ျမင့္ျမတ္ပါတယ္ဘုရား ။ ဒါေပမယ္ တစ္ခ်ဳိ ့ေနရာေတြမွာ မဟုတ္ရင္ သီးမခံတက္ဘူးဘုရား ။အဲ့ဒီလုိ ဆုိရင္ သာသာနာပုိင္ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ၾကီး၏ အဆုံးအမကုိနားေထာင္ၾကည့္အုံးေပါ့ ဆရာေတာ္က မဟုတ္တာကိုသည္းမခံႏုိင္ဘူး မဟုတ္တာကုိသည္းမခံနုိင္ဘူးနဲ ့ေျပာၾကတယ္။ ဟုတ္တာကုိ သည္းခံနုိင္ဖုိ ့လုိေသးလား။မဟုတ္တာမွ သည္းခံရတာ မဟုတ္တာကုိ သည္းမခံနုိင္လွ်င္ နင္တုိ ့သည္းခံတာဘာရွိေသးလဲ။ဒါ အင္မတန္း စဥ္းစားစရာေကာင္းတယ္ ။ဒါေၾကာင္ မဟုတ္တာကုိ သည္းခံနုိင္ေအာင္က်ဳိးစားၾကပါလုိ ့ ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္ ။
 ဒါျပင္အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကုိ လည္း ဖတ္မွတ္ရဖူးေသးတယ္ ။ ဘယ္လုိ ပါလဲဘုရား  တစ္ခ်ိန္ကေပါ့ ပါဠိပညာေရး အဖြဲ ့က အစည္းေဝးတစ္ခုမွာ တရားဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးသိန္းေမာင္ ႏွင့္ ဦးစုိးျမင္တုိ ့ကိစၥတစ္ခုနဲ ့ပတ္သက္ျပီး အျပင္းအထန္အျငင္းခုံျဖစ္ၾကသတဲ့ ။အစည္းေဝးျပီးတဲ့အခါမွာ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္က  ဦးစုိးျမင္ကုိေက်ာင္းေခၚျပီးဆုံးမ ၾသဝါဒေပးေတာ္မူတာေပါ့ ။
အဲဒီမွာ ဦးစုိးျမင္က တပည့္ေတာ္က မဟုတ္ရင္သည္းမခံဘူ ဆရာေတာ္။ဟုတ္ရင္ေတာ့ဘယ္လုိ လုပ္လုပ္ သည္းခံမွာပဲလုိ ့ေလွ်ာက္သတဲ့ ။အဲ့ဒီမွာဆရာေတာ္က ေၾသာ္ မင္္းကမဟုတ္ရင္မခံျခင္တက္ပဲကုိး အဲဒီလုိဆုိရင္ မင္းတစ္သက္လုံး တစ္ေလာကလုံးႏွင္ျငင္းခုံ ခုိက္ရန္ျဖစ္ေနေပေရာ။ ဒီေလာကၾကီး ကဟုတ္တဲ့ေလာကၾကီးမွ မဟုတ္တာ။မဟုတ္တဲ့ေလာကၾကီး ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ သည္းခံမွေပါ့လုိ ့မိန္ေတာ္မူသတဲ့ ဒကာရဲ့။ မွတ္သားထုိက္တဲ့ ၾသဝါဒေတြပဲေနာ္ ဘုရား ။ဟုတ္တာေပါ့ ဒကာရဲ့  လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေကာင္းတယ္ဆုိတာကုိ  ၾကားဖူးနားဝ ရွိေနၾကေပမယ့္ မဟုတ္ရင္မခံဘူးဆုိျပီး သည္းခံျခင္းကုိ ဂရုမစုိက္ၾကဘူးေလ ။ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြက ၾသဝါဒေတြကုိ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဆုံးမၾကတာေပါ့ ။ဒါေပမယ့္ဘုရား သည္းခံရင္ အရွုံးေပးရတာနဲ ့တူတယ္လုိ တစ္ခ်ဳိ ့က ေျပာၾကေသးတယ္ဘုရား ။
ဒါကေတာ့  လူေတြရဲ့ အျမင္ကုိးဒကာရဲ့ ။ခႏၱီဝါဒီဇာတ္မွာ ၾကည့္ပါလား ခႏၱီဝါဒီရေသ့ကုိ ကလာဗုမင္းက ႏွိပ္စက္တဲ့ အတြက္ ကာလဗုမင္းက ေလာကကအျမင္နဲ ့ေတာ့ ေအာင္ျမင္သူေပါ့ ဒါေပမယ့္ ဓမၼအျမင္နဲ ့ၾကည့္ေတာ့ ကာလာဗုမင္းက က်ရွုံးသူပဲ အဲ့ဒီမွာ ခႏၱီဝါဒီရေသ့ ဘုရားအေလာင္းဟာ ခႏၱီပါရမီကုိ အခတ္ခဲဆုံး ျဖည့္က်င့္ ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား ။
ဒါျပင္ ဓမၼာစရိယဦိးေဌးလွဳိင္က  အဓိဝါသနခႏၱီ-သူတစ္ေပၚ အညံ့ခံ ေခါင္းထုိး၍ ခံေသာ္လည္း မိမိသႏၱာန္၌ ခႏၱီသူေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား က ေနရာယူထားသျဖင့္ ေဒါသစေသာ အယုတ္တရားမ်ား ရပ္တည္ခြင့္မရ ။ျပဳလုပ္သူအေပၚ၌သာ ျပန္၍က်သြားတက္၏။တုန္ျပန္လွ်င္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဝ ခံၾကရေပသည္ လုိ ့လည္းေရသားထားေသတယ္ ဒကာရဲ့။ တပည့္ေတာ္သေဘာမေပါက္ဘူး နည္းည္းဆက္ရွင္းပါဦး ဘုရား ။ကဲ...ဒါဆုိ ဒကာၾကီးက ပစၥည္းတစ္ခုခုကုိ ဦးဘသူဆုိ ကုိ ေပးျပီဆုိပါေတာ့ ။ဦးဘက  မယူဘူးဆုိရင္ အဲ့ဒီပစၥည္းက ဘယ္သူပစၥည္းလဲ ။တပည့္ေတာ္ ပစၥည္းပဲ ျဖစ္မွာေပါ့ ဘုရား ။ေအး အဲ့ဒီအတုိင္းပဲ ဒကာၾကီးက ဦးဘဦးကုိ  ဆဲေရးတယ္ဆုိပါေတာ့  ဦးဘက သည္းခံေတာ့ သူမွာေဒါသရွိပါဦးမလား  မရွိပါဘူးဘုရား ဒကာၾကီးမွာေတာ့ ေဒါသဆုိ တဲ့အကုသုိလ္ေတြရွိမေနဘူးလား ရွိေနပါတယ္ဘုရား ေအး အဲ့ဒါေၾကာင့္မုိ ့လုိ ့ သည္းခံျခင္းတရားထားတဲ့သူအေပၚမွာ အယုတ္တရားမ်ား ရပ္တည္မရပဲ ျပဳလုပ္တဲ့သူအေပၚမွာသာ ျပန္၍ က်တယ္လုိ ့ေရးထားတာေပါ့ ဒကာရဲ့ ။

တပည့္ေတာ္သေဘာေပါက္ျပီးဘုရား သေဘာေပါက္ရုံနဲ ့ မျပီးေသးဘူးေလး ဒကာရဲ့ ။လက္ေတြ ့ဘဝထဲမွာဘဲ က်င့္ၾကံဖုိ ့လုိ တာေပါ့ ဒကာရဲ့။ "သဒတၳ -ပရမာ အတၱာ ခႏၶာဘိေယ်ာ န ဝဇၨတိ"တဲ့ ဒကာရဲ့။ အတၱာ- အက်ဳိးစီးပြား ဟူသမွ်တုိ ့သည္ ၊သဒတၳ ပရမာ-မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားသာလွ်င္ အျမတ္ဆုံး ရွိကုန္၏ ။ေတသု-ထုိ အက်ဳိးစီးပြားတုိ ့တြင္ ခႏၶာ-သည္းခံျခင္းထက္၊ ဘိေယ်ာ -သာလြန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြားသည္၊ နဝဇၨတိ -မရွိေပ ။ အက်ဳိးစီးပြားေတြထဲမွာ သည္းခံျခင္းဟာ အသာလြန္ျမင့္ျမတ္ဆုံး ဒကာရဲ့ ။ တင့္ပါဘုရား တပည့္ေတာ္ အတက္နုိင္ဆုံး က်င့္ပါ့မယ္ဘုရား ။ ေကာင္းတာေပါ့  ဒကာရဲ့။ျမတ္စြာဘုရား မူလပ႑ာသပါဠိေတာ္ သဗၺာသဝသုတ္ စသည္မွာ ဘိကၡေဝ- ရဟန္းတုိ ့၊ ကၠုဓဘိကၡဳ-ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ။ေယာနိေသာ -အေၾကာင္းမွန္ျဖင့္၊ ပဋိသခၤါ -ဆင္ျခင္၍ သီတႆ ဥဏွႆ -အပူေအးကုိ ခမာေဟာတိ-သည္းခံသည္ျဖစ္၏ ။ဇီဃစၦာယ ပိပါသာယ-အစာဆာျခင္း  ေရငတ္ျခင္းကုိ သည္းခံ၏ ။ဍံသမကသ ဝါတာတပ သရီႆမၹႆာနံ-မွတ္ ျခင္ ယင္ ေလ ေနပူ ေျမြကင္းတုိ ့၏ အေတြ ့တုိကုိ သည္းခံ၏ ။ဒုရုတၱာနံ ဒုရာကတာနံ  ဝစန ပထာနံ-ၾကိမ္းေမာင္း ဆုိဆဲ စြပ္စြဲစကားတုိ ့့ကုိ သည္းခံ၏ ။ဥပၸႏၷာနံ  သာရီရိကာနံ ေဝဒနာနံ ဒုကၡာနံ -ကုိယ္ထဲ၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဒုကၡေဝဒနာတုိ ့ကုိ သည္းခံ၏ ။တိဗၺာနံ ခရာနံ ကဋဳကာနံ -ၾကမ္းတမ္းျပင္းထန္း  အခံခတ္ေသာ ဒုကၡ ေဝဒနာတုိ ့ကုိ သည္းခံ၏ ။ အသာတာနံ အမနာပါနံ ပါဏဟရာနံ-မခံသာ၍ မုန္းဖြယ္ျဖစ္သည့္ျပင္  ေသေစနုိင္ေလာက္ေသာ ဒုကၡေဝဒနာတုိ ့ကုိ ၊အခိဝါသက ဇာတိေကာ-သည္းခံျခင္းသေဘာရွိသည္ ေဟာတိ-ျဖစ္၏ ။ေဟာေတာ္မူပါတယ္ ။ဒါက ဘယ္လုိ ျပသလဲဆုိတာဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လုိ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာင္းမွန္သျဖင့္သည္းခံဖုိ ့ျပတာပဲ  ဒကာရဲ့ ။တင့္ပါဘုရား ေၾသာ္ဒါနဲ ့ဘုရား သည္းခံရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္ဆုိတာ က ေရာဘုရား  ဆက္ရွင္ျပပါဦးဘုရား ။

ဒါ့ကရွင္ျပေနစရာေတာင္ မလုိပါဘူး ။ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေဟာထားတာကုိ
ေသေသခ်ာခ်ာဂရုစုိက္ နားေထာင္လုိက္ရင္ ရွင္းသြားမွာပါ ။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက သည္းခံရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္ဆုိတဲ့ စကားဟာ ဝိပႆနာတရားအားထုပ္ရာမွာ မွန္ကန္းေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားပါတယ္ ။တရားအားထုပ္ခါစမွာ ေညာင္းမွု ပူမွု ေအးမွုနာက်င္မွုစေသာ အေတြ ့ဆုိးေတြကုိ အမ်ားအားျဖင့္ေတြ ့ရတက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလုိ ေတြ ့ရတဲ့ အခါ ကၠုရိယာပုတ္ကုိ မျပဳျပင္ပဲသည္းခံျပီးရွု ့မွတ္ရတယ္ ။ဒုကၡေဝဒနာျဖစ္တုိင္း ျဖစ္တုိင္း သည္းမခံဘဲ အမွတ္တမဲ ျပဳျပင္ေနရင္ သမာဓိမျဖစ္နုိင္ဘူး။ သမာဓိမျဖစ္ေတာ့ ညဏ္လည္း မျဖစ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္သည္းခံနုိင္သမွ် သည္းခံျပီး ရွုမွတ္ရတယ္ ။ သည္းမခံနုိင္ေလာက္ေအာင္ လြန္ကဲလာလွ်င္ေတာ့မွ အမွတ္သတိမလြတ္ဘဲ ရွုမွတ္ရင္း ျပဳျပင္ရတယ္ လုိ ့ေဟာေတာ္မူပါတယ္ ။ေလွသင္းမင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကလည္း" နိဗၺာန္လုိက သည္းခံၾက တြင္းပ အရာရာ "ဆုိျပီး ဆုံးမခဲ့ေသးတယ္ေလ ။တင့္ပါဘုရား ဒကာၾကီးက လက္ေတြ ့က်င့္သုံးတဲ့အခခါမွာ မဟာေဗဗာဓိျမဳိင္ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ ဆုံးမၾသဝါဒကုိလည္း ေကာင္းစြာႏွလုံးသြင္းထားေပါ့  ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ခႏၱီပါရမီဟာ အျမတ္ဆုံးျဖစ္တယ္ ။
ခႏၱီပါရမီဆုိတာ သူမ်ားေပးမွ ရတာပါ။ ၾကဳံေတာင္ၾကဳံခဲ ျဖည့္ခြင္ရတဲ့ ပါရမီးၾကီးလုိ ့သာ သိမွတ္ျပီး ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ သည္းခံျပီးေတာ့သာ အေျပာမွန္ အလုပ္မွန္  အက်င့္မွန္ေအာင္သာ က်ဳိးစားပါတဲ့ ။တင့္ပါဘုရား ေကာင္းစြာ မွတ္သားထားပါမယ္ ဘုရား ။

ေအး ေအး အိႏၵိယေခါင္းေဆာင္းၾကီးမဟတၱမဂႏၶီရဲ့ စကားလုိ ပါဘဲ။သည္းခံျခင္းသည္ ခါးသီးသည္ ။သုိေသာ္၎၏ အသီးမွာ ခ်ဳိျမိန္လွေပသည္တဲ့ ။ဒါေၾကာင့္မုိ ့ကုိယ္ဘဝထဲမွာ သည္းခံျခင္းကုိ ေမြးျမဴက်င့္ၾကံျပီး ခ်ဳိျမိန္လွတဲ့ နိဗၺာန္ အျမဳိက္အရသာကုိ ရရွိပါေစကြယ္" ေပးတဲ့ဆုနဲ  ့ျပည့္ပါေစဘုရား "

                                                                   ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ျမဲက်ပါေစ ေရႊျဖဴးေလး

No comments:

Post a Comment