ဗုဒၶဘာသာဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးယူဆခ်တ္မ်ားစြာကုိ သိထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဗုဒၶဆုိတာ ဘုရား၊ ဘာသာဆုိတာ အယူဝါဒ၊ ေဟာၾကားခ်က္၊ ဗုဒၶဘာသာဆုိေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အယူဝါဒ၊ ေဟာၾကားခ်က္လုိ႔ပဲ အလြယ္နားလည္ မွတ္သားထားႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္ဆုိတာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ၄၅ႏွစ္လုံးလုံး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကုိပဲ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေဟာၾကားခ်က္ကုိပဲ ဒီေန႔ေခတ္ အသုံးအႏႈန္းေတြနဲ႔ ေျပာေတာ့ ပိဋကတ္သုံးပုံ၊ နိကာယ္ငါးရပ္၊ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ဆုိတဲ့ အေခၚအေဝၚေတြ ျဖစ္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေခၚေတြဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနေပမယ့္ ရည္ညြန္းခ်က္ကေတာ့ ၄၅ႏွစ္လုံးလုံး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကုိပဲ ရည္ညြန္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ပုိၿပီး အက်ဥ္းဆုံး စကားလုံးေတြနဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဒီသုံးမ်ိဳးကိုပဲ တုိက္႐ုိက္ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဆုိတာ ဘုရားဘုရားဆိုတာ သာမည မဟုတ္ပါ၊ အလြန္ွ ၿမင့္ၿမတ္ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အတုမရွိ အနွိုင္းမဲ့ အရာပါ၊
လူေတြစိတ္ကသိထားတဲ့ "လူသိအရာ"ေတြနဲ႔ နိွုင္းယွဥ္ၿပီး လူေတြက ဒါဘုရားပဲလို႔ တစ္ခုခု တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ၀ိုင္းၿပီးသတ္မွတ္လိုက္ ဖန္တီးလိုက္ေတာ့မွ ဘုရားၿဖစ္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ၿဖစ္တယ္ဆိုရင္လဲ လူေတြဖန္တီးသတ္မွတ္ထားတာပါပဲ။
လူ႔စိတ္ဆိုတာ ဘယ္သူမဆို ေမြးစကေန လက္ရွိခ်ိန္ထိ ေတ႔ြၾကံဳ သိသင္ မွတ္သား ခံစား ဖူးတဲ့ (အၿမဲၿပဳၿပင္
လူေတြစိတ္ကသိထားတဲ့ "လူသိအရာ"ေတြနဲ႔ နိွုင္းယွဥ္ၿပီး လူေတြက ဒါဘုရားပဲလို႔ တစ္ခုခု တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ၀ိုင္းၿပီးသတ္မွတ္လိုက္ ဖန္တီးလိုက္ေတာ့မွ ဘုရားၿဖစ္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ၿဖစ္တယ္ဆိုရင္လဲ လူေတြဖန္တီးသတ္မွတ္ထားတာပါပဲ။
လူ႔စိတ္ဆိုတာ ဘယ္သူမဆို ေမြးစကေန လက္ရွိခ်ိန္ထိ ေတ႔ြၾကံဳ သိသင္ မွတ္သား ခံစား ဖူးတဲ့ (အၿမဲၿပဳၿပင္
ေၿပာင္းလဲေဖါက္ၿပန္ေနတဲ့ သခၤါရတရားေတြ) အေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာမို႔၊ ဒီေလာကထဲမွာ လူအပါ၀င္လူေတြသိထားသမ်ွေတြက ဘာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲတတ္တဲ့သေဘာ သခၤါရတရားေတြခ်ည္းပဲမို႔၊လူကိုယ္တိုင္ေရာလူ႔စိတ္အပါ၀င္ စိတ္ထဲကအရာအားလံုးဟာ ထာ၀ရမရပ္တည္နွိုင္တဲ့ အရာေတြခ်ည္းပါ။
ဘာမဆို အၿမဲတမ္း မၿပတ္တရစပ္ စဣန္႔မလပ္ ၿပဳၿပင္ေန ေၿပာင္းလဲေန ေဖါက္ၿပန္ေနတဲ့...
-သတ္မွတ္ထားမွုကလြဲရင္ တည္တံ့တဲ့ အေၿခေနတစ္ခုမွာ လုံး၀ရပ္တည္္မေနတဲ့... အရာေတြခ်ည္းပါ၊
စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဘာတစ္ခု ဘယ္တစ္ေယာက္ ၿမဴတစ္မွုံမွ် တကယ္ရွိမေန အၿမဲရွိမေနပါဘူး။
အရာ၀တၳဳေတြ ခႏၶာကိုယ္ေတြရဲ့ ဓါတ္သေဘာေတြ စိတ္ေတြဟာ စကၠန္႔တိုင္း ေပါင္းစည္းၿပိဳကြဲရင္း အသစ္အသစ္ေတြအစားထိုးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ေဖါက္ၿပန္ေနတာမို႔ ဘာမွ တကယ္အၿမဲရွိမေနပါဘူး။ ဒီၿပဳၿပင္ၿခင္းသေဘာကေတာ့ အၿမဲတကယ္အမွီခိုကင္းစြာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထာ၀ရ ရွိေနတာပါ။ အဲဒါ နဂိုရွိသဘာ၀ သခၤါရတရားပါ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္ကမာၻၾကီးလဲ စကၠန္႔မလတ္ အၿမဲေၿပာင္းလဲေနတာမို႔ တူးေဖၚေတြ႔ရွိတဲ့ ေက်ာက္ၿဖစ္ရုပ္ၾကြင္းေတြကို သက္တမ္းဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလို႔ ေၿပာင္းလဲႏွုန္းေပၚ မူတည္ၿပီး သိပၸံပညာရွင္ေတြ စမ္းသပ္ခန္႔မွန္းႏွိုင္ၾကတာပါ။
ဘုရားဆိုတာက နဂိုရွိ အၿမဲရွိပါ။ ဘုရားဆိုတာ တစ္ခုခုပဲ (သို႔) တစ္ေယာက္ေယာက္ပဲလို႔ 'လ႔ူသိဥာဏ္' နဲ႔
(တကယ္)သိနိွုင္လြယ္တဲ့ 'မည္သည့္အရာ' ပဲလို႔ အၿပည့္၀ဆိုနိွုင္တဲ့ အရာမဟုတ္ပါဘူး။ မည္သည့္ဘာသာမဆိုသက္ဆိုင္ရာ က်မ္းဂန္စာအုပ္ စာေပေတြက ဘုရားကို ရည္ညွြန္းေရးသား ေဖၚၿပထားေပမဲ့ အတည္ၿဖစ္မေနတာေတြကိုပဲသိတဲ့အသိနဲ႔ ၿဖစ္တည္ေပၚေပါက္ေနတဲ့ ကိုယ့္စိတ္ရဲ့နားလည္မွုက ဘုရားစစ္ကို သိနားလည္နွုိင္ဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။
ဘုရားဆိုတာ ဘယ္သူသတ္မွတ္လို႔မွ 'ၿဖစ္'လာတာ မဟုတ္ေတာ့ ဘယ္သူမသတ္မွတ္လို႔မွလဲ 'မၿဖစ္'ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး(ကိုယ္(မိမိ)သတ္မွတ္/မသတ္မွတ္ရံုနဲ႔လဲ မရပါဘူး) လူေတြကလက္ခံထားလို႔ရွိၿပီး လက္မခံရင္ မရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူးဘယ္ဘာသာ ဘယ္လူမ်ုဳိးရဲ့ သတ္မွတ္မွဳ/မသတ္မွတ္မွဳဆိုတဲ့ ဖန္တီးမွဳအေပၚမွ မွီခိုမေနပါဘူး၊ တစ္ခုခုေပၚမွီေနတာကတစ္ခုခုပါပဲ၊ တစ္ေယာက္ေယာက္ပါပဲ၊ တကယ္ရွိ မဟုတ္ပါဘူး။
ဖန္တီးသတ္မွတ္တယ္ဆိုတာ တကယ္မရွိ နဂိုမရွိ အတည္ၿဖစ္မေနတဲ့ အရာေတြသာ ဖန္တီးသတ္မွတ္ရတာပါ၊
ဒီ ဖန္တီးသတ္မွတ္ထားတာေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးၿပဳၿပင္လို႔ ေၿပာင္းလဲလို႔ရတဲ့ အတည္မဟုတ္တဲ့ သေဘာေတြပါဘဲလူတစ္ဦးတိုင္းရဲ့သတ္မွတ္မွဳကေတာ့ ေဂါတမၿမတ္စြြါဘုရားကေန ေယရွုခရစ္ကိုေၿပာင္းသြားႏွုိင္သလို ေယရွုခရစ္ကေနအလာအရွင္ၿမတ္ကိုလဲ ေၿပာင္းနွုိင္၊ အလာအရွင္ၿမတ္ကေန ေဂါတမၿမတ္စြာဘုရားကိုလဲ ေၿပာင္းနွုိင္ပါတယ္ လူ႔စိတ္
လူ႔သိကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးေၿပာင္းသိလို႔ ရတဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ ‘လူ’ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ကမာၻေပၚကေန တစ္ေန႔ ေပ်ာက္ကြယ္၊
မ်ိဳးတုန္းသြားနွိုင္တာမို႔ လူ႔စိတ္ထဲက လူ႔သိနဲ႔ လူေတြသိထားတဲ့(ဘုရားအပါ၀င္) အရာရာ ဘာမဆို ထာ၀ရမရပ္တည္နွိုင္္ပါဘူး။
ဘာသာေရးမွာလဲ ဘယ္ဘာသာမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာအသီးသီးရဲ့ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ
ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ရွိေနေပမဲ့ မသက္ဆိုင္သူ အတြက္က်ေတာ့ သက္ေရာက္မွုမရွိတဲ့သေဘာ
'မရပ္တည္နိွုင္'တဲ့ သေဘာက အလိုလို ၿဖစ္ေနပါတယ္.....ဘယ္ဘာသာမွာမဆို သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာ၀င္ခ်င္းတူတာေတာင္ စာေပေတြေပၚ နားလည္မွုအဓိပၸါယ္ၿပန္ပံု ဖြင့္ဆိုပံု ကြဲလြဲတတ္ေတာ ့ တရားေဟာသူရဲ့ နွုတ္စကားေပၚ တရားနာသူရဲ့ နားလည္မွဳေပၚ မူတည္ၿပီး
ထြက္ရွိလာတဲ့အဓိပၸါယ္က အမ်ဳိးမ်ဳိးေၿပာင္းလဲတတ္ၿမဲပါ.....
ဘုရားေတာင္မွ ဘာသာတရားတစ္ခုခုက လက္ခံသတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘုရားက တၿခားဘာသာတိုင္းအတြက္
မရပ္တည္နိွုင္ၿပန္ဘူး…..
"…ဒါေတြဟာဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူေတြရဲ့ အမွန္မသိမွဳ့(ေမာဟ) ၿဖစ္ခ်င္မွဳ(ေလာဘ) မၿပည့္စံုမွု(ေဒါသ)မကင္းတဲ့လူ႔အသိေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတာေတြ ဖန္တီးထားတာေတြမို႔ပါ….."
ဒီသေဘာက ဘယ္ဘာသာတရားကိုမွ မွန္တယ္မွားတယ္ဆိုတ့ဲ ေထာက္ခံမွဳ ကန္႔ကြက္မွဳ ဘက္လိုက္မွဳ ဆန္႔က်င္မွတစ္ခုခုအစြဲ မပါတဲ့ သဘာ၀အမွန္တရားစစ္စစ္ပါ။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြနဲ႔ပဲ က်ြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္ဟာကိုယ္သိနားလည္ထားတဲ့ ဘုရားကိုယံုေနၾကပါတယ္။
အဓိကက "ကိုယ့္ကိုကိုယ္ 'ငါ'တကယ္ ရွိတယ္လို႔ အထင္နဲ႔ 'ငါ' ဘုရားကို ယံုတယ္"ဆိုရင္ေတာ့ 'ငါ'က ယံုတဲ့ဘုရားပါပဲ။အစစ္မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဘုရားကို ေ၀ဖန္ၿခင္းမဟုတ္ပါ။ က်ြန္ေတာ္တို႔ရဲ့အသိ ပုထုဇဥ္လူသားတုိ့ရဲ ့အထင္မွားကို ေထာက္ၿပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
'ငါ' (သို႔) ဘာမွတစ္ကယ္မရွိတဲ့ အနတၱတရားကို ဘာသာတရားေတြက ေဖၚၿပထားပါတယ္။
ဒီအမွန္တရားစစ္ကို သိဖို႔၊ ဒီ အသိဟာ အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တကယ္မဟုတ္ အၿမဲမရွိတဲ့‘ငါ’ကသိတဲ့ 'ငါသိ'က တကယ္မဟုတ္၊ မၿမဲရွိ မဟုတ္လို႔ပါဘဲ။ အၿမဲရွိမဟုတ္ တကယ္မဟုတ္္တဲ့-‘ငါသိ’ အတၱကေတာ့
အၿမဲမရွိတဲ့ တကယ္မဟုတ္တဲ့ ပညတ္ေတြကိုပဲ ပညတ္ဘုရားကိုပဲ သိပါမယ္၊ အၿမဲရွိတဲ့ တကယ့္ပရမတ္ဘုရားစစ္ကိုမသိနွိုင္ပါဘူး။ သိတယ္လို႔ ထင္ေနတာ အတၱစိတ္ရဲ့ လိမ္တာ ညာတာကို ခံေနၾကရတာျဖစ္ပါသည္။
တကယ္မရွိဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရွိထင္ၿပီး 'ငါ'လို႔ဖန္တီးသတ္မွတ္ထားတဲ့ 'ငါ'ကသိတဲ့ 'ငါသိ'က တကယ္ရွိမဟုတ္ဘဲဖန္တီးသတ္မွတ္ထားတာကိုပဲ သိနွိုင္ပါတယ္၊ နဂိုတကယ္အၿမဲရွိတဲ့ ဘုရားစစ္ကို ဘယ္လိုမွ တကယ္မသိနွိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
လူေတြသိထားသမ်ွေတြက ဘာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲတတ္တဲ့သေဘာ သခၤါရတရားေတြခ်ည္းပဲျဖစ္ပါသည္။ခ်မ္းသာပါေစ....။
No comments:
Post a Comment