Friday, February 10, 2012

အလကၤာပညာ ရွိႏွစ္ဦး

ခင္မင္ရပါေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြ စာဖတ္ပရိသတ္အေပါင္းတုိ ့ကုိ ဒီတစ္ခါမွာ...တင္ျပမယ္ အလက္ာပညာရွိႏွစ္ဦးရဲ ့စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ လုံးလဝီရိယထုတ္ျခင္းဆုိ တဲ့ အေၾကာင္းနဲ ့ပါတ္သတ္ပါတယ္ ဒီအေၾကာင္းရာေတြႏွင့္ပါတ္သက္လုိ ့ေမးခြန္းေတြဆက္တုိက္ေမး တဲ ့မိလိႏၵမင္းၾကီးက ေမးဖုိ ့အျမဲတက္ၾကြေနသလုိ ေျဖဖုိ ့ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတဲ့ ရွင္နာဂေသနာမွာလည္း တက္ၾကြရႊင္လန္းေနပါတယ္ ။အခုလည္းေဆြးေႏြးပြဲ အစမွာ မိလိႏၵမင္းသည္ ''အရွင္ဘုရားနာဂေသန 'ဤဝဋ္ဆင္းရဲသည္ အဘယ္သို႔ေသာ နည္းျဖင့္ ခ်ဳပ္ရာအံ့နည္း၊ တစ္ပါးေသာ ဆင္းရဲသည္လည္း မျဖစ္ေပၚရာပါအံ့နည္း'ဟု ၾကံစည္၍ ငါတို႔၏ ရဟန္း အျဖစ္သည္ ဤဆိုခဲ့ၿပီးေသာ အက်ဳိးရွိ၏ဟု ေအာက္ (ပဗၺဇၨပဥႇာ)၌ အရွင္ဘုရားတို႔ မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ့ကုန္၏၊ အခြင့္မေရာက္မီ ေရွးဦးစြာကလွ်င္ လုံ႔လထုတ္ျခင္းျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိသနည္း၊ အခြင့္အခါ ေရာက္မွသာ လုံ႔လထုတ္သင့္သည္ မဟုတ္ပါေလာ''ဟု ေမးေလွ်ာက္၏။ ရွင္နာဂေသနမေထရ္သည္ ''မင္းျမတ္ အခြင့္အခါေရာက္မွ လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာ
အမႈကိစၥ မၿပီးစီးႏိုင္၊ အခြင့္မေရာက္မီ ႀကိဳတင္လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာ အမႈကိစၥၿပီးစီးႏိုင္၏''ဟု မိန္႔ဆိုေျဖၾကားေတာ္မူ၏။
ဥပမာ ျပဳေတာ္မူပါဦးေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ သင္မင္းျမတ္သည္ ေရမြတ္သိပ္ေသာ အခါမွ ''ေရေသာက္အံ့''ဟု ေရတြင္းကို တူးေစရာသေလာ၊ ေရကန္ကို တူးေစရာသေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား မဟုတ္ပါ ေရငတ္မွ ေရတြင္းေရကန္ကို မတူးေစရာပါဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ အခါေရာက္မွ လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာ အမႈကိစၥမၿပီးစီးႏိုင္၊ အခါမေရာက္မီ ႀကိဳတင္လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္သာ လိုအပ္ေသာ အမႈကိစၥ ၿပီးစီးႏိုင္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထို႔ထက္အလြန္ ဥပမာျပဳေတာ္မူပါဦးေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ အၾကင္အခါ၌ သင္မင္းျမတ္သည္ ဆာေလာင္သည္ ျဖစ္ရာ၏၊ ထိုအခါမွ သင္သည္ ''ထမင္းကို စားအံ့''ဟု လယ္ကို ထြန္ယက္ေစရာသေလာ၊ သေလးစပါးကို စိုက္ပ်ဳိးေစရာသေလာ၊ စပါးကို ေဆာင္ေစရာသေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား မဟုတ္ပါဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ဤအတူ သာလွ်င္ အခါေရာက္မွ လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာ အမႈကိစၥမၿပီးစီးႏိုင္၊ အခါမေရာက္မီ ႀကဳိတင္ လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာ အမႈကိစၥၿပီးစီးႏိုင္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထို႔ထက္အလြန္ ဥပမာျပဳေတာ္မူပါဦးေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ အၾကင္အခါ၌ သင္မင္းျမတ္အား စစ္တိုက္ရန္ အခြင့္ၾကံဳႀကိဳက္လာသည္ ျဖစ္ရာ၏၊ ထိုအခါမွ သင္မင္းျမတ္သည္ က်ဳံးေျမာင္းကို တူးေစရာသေလာ၊ တံတိုင္းကို ျပဳလုပ္ေစရာသေလာ၊ တံခါးမုခ္ကို ျပဳလုပ္ေစရာသေလာ၊ ျပအိုးကို ျပဳလုပ္ေစရာသေလာ၊ ရိကၡာစပါးကို ေဆာင္သြင္းေစရာ သေလာ၊ ထိုအခါမွ သင္မင္းျမတ္သည္ ဆင္စီးအတတ္ကို သင္ေစရာသေလာ၊ ျမင္းစီးအတတ္ကို သင္ေစ့ရာသေလာ၊ ရထားစီးအတတ္ကို သင္ေစရာသေလာ၊ ေလးပစ္အတတ္ကို သင္ေစရာသေလာ၊ ဓားလွံ အတတ္ကို သင္ေစရာသေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား မဟုတ္ပါဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ အခါေရာက္မွ လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာ အမႈကိစၥမၿပီးစီးႏိုင္၊ အခါမေရာက္မီ ႀကဳိတင္လုံ႔လထုတ္ျခင္းသည္သာ လိုအပ္ေသာ အမႈကိစၥ ၿပီးစီးႏိုင္၏၊ မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္- ''ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းသည္ မိမိ၏ အစီးအပြါးကို သိခဲ့အံ့၊ ထိုအစီးအပြါးကို ေရွးဦးစြာကပင္လွ်င္ ျပဳလုပ္ရာ၏၊ လွည္းသမား၏ အၾကံအစည္မ်ဳိးျဖင့္ ႏုံ႔ႏုံ႔ ေႏွးေႏွး အားမထုတ္ရာ။ လွည္းသမားသည္ ညီၫြတ္ေသာ ခရီးလမ္းမကို ဖဲၾကဥ္၍ မညီၫြတ္ေသာ ခရီး လမ္းဆိုးသို႔ ေမာင္းႏွင္တက္သြားသည္ရွိေသာ္ ဝင္႐ိုးက်ဳိးလ်က္သာ ၾကံမႈိင္ရရွာဘိသကဲ့သို႔၊ ဤအတူ လူမိုက္သည္ သူေတာ္ေကာင္းတရားမွ ဖဲၾကဥ္၍ မသူေတာ္ တရားသို႔ အစဥ္လိုက္သည္ရွိေသာ္ ေသမင္း၏ ခံတြင္းဝသို႔ ေရာက္ရသည္ျဖစ္၍ ဝင္႐ိုးက်ဳိးေသာ လွည္းသမားကဲ့သို႔ စိုးရိမ္ပူေဆြးရ၏''ဟု ဤတရားေဒသနာကိုလည္း ေဟာအပ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အရွင္ဘုရားနာဂေသန သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ။
 မိလိႏၵမင္းသည္ ''အရွင္ဘုရားနာဂေသန အရွင္ဘုရားတို႔သည္ 'ျပကေတ့မီးထက္ ငရဲမီးသည္ လြန္လြန္မင္းမင္း ပူေလာင္၏၊ ျပကေတ့မီး၌ ပစ္ခ်အပ္ေသာ ေသးငယ္ေသာ ေက်ာက္ခဲသည္ တစ္ေန႔ပတ္လုံး ေလာင္ကြၽမ္းေသာ္လည္း ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ႏိုင္၊ အိမ္အထြတ္မွ်ရွိေသာ ေက်ာက္ခဲ ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ငရဲမီး၌ ထည့္ခဲ့ေသာ္ တစ္ခဏျခင္းျဖင့္ပင္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ႏိုင္၏ 'ဟု မိန္႔ဆိုၾကပါကုန္၏၊ ထိုစကားကို အကြၽႏု္ပ္ မယုံၾကည္ႏိုင္ပါ၊ ထို႔ျပင္လည္း ငရဲမီး၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ ႏွစ္အေထာင္တို႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ ေလာင္ကြၽမ္းကုန္လ်က္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ကုန္ဟု ဤသို႔လည္း အရွင္ဘုရားတို႔ ဆိုေတာ္မူၾကကုန္ေသး၏။ ထိုစကားကိုလည္း အကြၽႏု္ပ္ မယုံၾကည္ႏိုင္ပါ''ဟု ေလွ်ာက္၏။
နာဂေသနမေထရ္သည္ ''မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ မကရ္းမတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မိေက်ာင္းမတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ လိပ္မတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဥေဒါင္းမတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ခိုမတို႔သည္လည္းေကာင္း ၾကမ္းတမ္းကုန္ေသာ ေက်ာက္ခဲတို႔ကိုျဖစ္ေစ၊ ေက်ာက္စရစ္ခဲတို႔ကို ျဖစ္ေစ စားမ်ဳိၾကကုန္သည္ မဟုတ္ေလာ''ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရားဟုတ္ပါ၏၊ စားမ်ဳိၾကပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထိုေက်ာက္ခဲတို႔သည္ ထိုမကရ္းမစသည္တို႔၏ ဝမ္း၌ အူအတြင္းသို႔ ေရာက္ကုန္ သည္ရွိေသာ္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္သည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရားဟုတ္ပါ၏၊ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထိုမကရ္းမစသည္တို႔၏ ဝမ္း၌ရွိေသာ ကိုယ္ဝန္သည္လည္း ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ပါသေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား ထိုကိုယ္ဝန္ သည္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ပါဟု ေလွ်ာက္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ သနည္းဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား ျပဳခဲ့ေသာကံေၾကာင့္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ရာဟု ေအာက္ေမ့မွတ္ထင္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ငရဲသူ သတၱဝါတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ ႏွစ္အေထာင္တို႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ ေလာင္ကြၽမ္းကုန္ေသာ္လည္း ေၾကညက္ျခင္း သို႔ မေရာက္ကုန္၊ မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္- ''ငရဲသူသတၱဝါတို႔အား အၾကင္မွ်ေလာက္ ကာလပတ့္လုံး ထိုမေကာင္းမႈကံသည္ကုန္ျခင္းသို႔ မေရာက္ေသး၊ ထိုမွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လုံး ငရဲသူ သတၱဝါသည္ မေသ''ဟု ဤေဒသနာေတာ္ကိုလည္း ေဟာေတာ္မူ၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထို႔ထက္အလြန္ ဥပမာျပဳေတာ္မူပါဦးေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ျခေသၤ့မတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ က်ားမတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ က်ားသစ္မတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေခြးမတို႔သည္လည္းေကာင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ အ႐ိုးအသားတို႔ကို စားၾကသည္ မဟုတ္ ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရားဟုတ္ပါ၏၊ စားပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထိုၾကမ္းတမ္းကုန္ေသာ အ႐ိုးအသားတို႔သည္ ထိုျခေသၤ့မစသည္တို႔၏ ဝမ္း၌ အူအတြင္းသို႔ ေရာက္ကုန္သည္ရွိေသာ္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္သည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရားဟုတ္ပါ၏၊ ေၾကညက္ ျခင္းသို႔ ေရာက္ပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထိုျခေသၤ့မ စသည္တို႔၏ ဝမ္း၌ရွိေသာ ကိုယ္ဝန္သည္လည္း ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္သေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ပါဟု ေလွ်ာက္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္သနည္းဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ပါဟု မွတ္ထင္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ငရဲသူသတၱဝါတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ ႏွစ္အေထာင္တို႔ ပတ္လုံး ငရဲ၌ ေလာင္ကြၽမ္းကုန္ေသာ္လည္း ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ကုန္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
ထို႔ထက္အလြန္ ဥပမာျပဳေတာ္မူပါဦးေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေသာ ေယာနကတိုင္းသူတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေသာ ခတၱိယ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေသာ ျဗာဟၼဏအမ်ဳိးသမီးတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဂဟပတိအမ်ဳိးသမီးတို႔သည္လည္းေကာင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ ခဲဖြယ္အသားတို႔ကို စားကုန္ သည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အသွ်င္ဘုရားဟုတ္ပါ၏၊ စားပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထို မိန္းမတို႔၏ ဝမ္း၌ အူအတြင္းသို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ ထိုၾကမ္းတမ္းေသာ ခဲဖြယ္အသားတို႔သည္ ေၾကညက္ ျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္သည္ မဟုတ္ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရားဟုတ္ပါ၏၊ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ထိုမိန္းမတို႔၏ ဝမ္း၌ရွိေသာ ကိုယ္ဝန္ေသာ္ကား ေၾကညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္သေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား ကိုယ္ဝန္သည္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ႏိုင္ပါဟု ေလွ်ာက္၏။ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ႏိုင္သနည္းဟု ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ဘုရား ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ႏိုင္ပါဟု မွတ္ထင္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ငရဲသူသတၱဝါတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ ႏွစ္အေထာင္တို႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ ေလာင္ကြၽမ္းကုန္ေသာ္လည္း ေၾကညက္ျခင္းသို႔ မေရာက္ကုန္၊ မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရား သည္- ''အၾကင္မွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လုံး ထိုမေကာင္းမႈကံသည္ကုန္ျခင္းသို႔ မေရာက္ေသး၊ ထိုမွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လုံး ထိုငရဲသူသတၱဝါသည္ မေသ''ဟု ဤေဒသနာေတာ္ကိုလည္း ေဟာၾကား အပ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အရွင္ဘုရားနာဂေသန သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္ပါေပ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ ။အားလုံးေသာ စာဖတ္ပရိတ္သတ္အေပါင္း တုိ ့အားလုံး ကုသုိလ္နဲ ့အကုသိုလ္တရားေတြကုိ ခြဲျခားေဝဖန္ ျပီး အဝိဇၨာမွ ဝိဇၨာသုိ ့ ေမာဟမွအေမာသုိ ့ေလာဘမွအေလာဘအစရွိတဲ့တရား အသိေတြနဲ ့ကိေလသာတရားေတြ ကုိဖယ္ရွားနုိင္ျပီးအမွန္တရားေတြကုိ သိျမင္လာၾကတဲ့ သဒၶါရႊင္ပ်ေသာ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ  ။

No comments:

Post a Comment