Friday, May 6, 2011

၀ိပႆနာ ႐ႈပံု႐ႈနည္း

၁၁-၁၁-၆၁ ခု၊ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာေတာ္မူေသာ

၀ိပႆနာ ႐ႈပံု႐ႈနည္း
ဒကာ, ဒကာမေတြ သိၾကားမင္းအေၾကာင္း မေဟာခင္ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းကို ေရွးဦးစြာ ေျပာမယ္ - (မွန္လွပါဘုရား)၊ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္းက ရွင္သာရိပုတၱရာက ေဟာထားတယ္။
ကာယမိမံ သမၼသထ၊ ပရိဇာနာထ၊ ပုနပၸဳနံ၊
ကာေယသဘာ၀ံ၊ ၀ိဒိတြာန၊ ဒုကၡႆအႏၲံ ကရိႆတိ။
ဤကဲ့သုိ႔ ေဟာထားေတာ့ 
ဘုရားေရွ႕မွာျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္အိပ္ရာထဲမွာျဖစ္ေစ ထိုင္ၿပီးသကာလ မိန္းမျဖင့္
ဒူးတုပ္, ေယာက်္ားျဖင့္ တင္ပ်ဥ္ေခြၿပီး သကာလ ထိုင္ခ်င္သလိုထိုင္၊
အိပ္ခ်င္သလိုအိပ္ ကိစၥမရွိပါဘူး။ သို႔ေသာ္ အသက္မွန္မွန္႐ႈၿပီးသကာလ ေလေလး
ထြက္တာလဲ သိလုိ႔၊ ေလေလး၀င္တာလဲ သိလုိ႔ ဒီလိုခ်ည္း သိၿပီးသကာလ ေနရာမွ
ပထမေရွးဦးစြာေတာ့ျဖင့္ ထြက္တာသိ ၀င္တာသိပဲ လုပ္ေနပါ။ ဒီထဲကမွ ဟိုေနရာက
ေအာင့္သလို လာလုိ႔ရွိရင္ ထြက္တာသိ ၀င္တာသိ ျဖဳတ္လိုက္ပါ။

ထြက္တာသိ ၀င္တာသိ ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့လုိ႔ သတိေပးလိုက္တယ္/ ထြက္တာသိ
၀င္တာသိ ျဖဳတ္ၿပီးေအာင့္တဲ့ ေနရာကေလးကို ဥာဏ္က လွည့္လိုက္၊ ေၾသာ္ -
ဒါေဖာက္ျပန္ တာပါလား၊ အင္း - ေဖာက္ျပန္လာတာ နဂိုက မေအာင့္ဘူး။ ခုမွ
ဒီေနရာေလးက ေအာင့္လာတယ္။ အဲဒီ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ေနရာကေလး
ၾကည့္လိုက္ၿပီဆိုမွျဖင့္ ေဖာက္ျပန္တာကေလးက ပ်က္စီးသြားတယ္။

ထြက္တာသိ ၀င္တာသိ လုပ္ေနတုန္း တစ္ေနရာက ေအာင့္လာတယ္\ ေအာင့္တဲ့အခါက်ေတာ့
ထြက္တာသိ ၀င္တာသိ ျဖဳတ္လိုက္ပါ - ေအာင့္တဲ့ေနရာ ကေလး ဥာဏ္လွည့္လိုက္ပါ -
ေျခသလံုးက ေအာင့္ရင္ ေျခသလံုး၊ ေပါက္ကေအာင့္ရင္ ေပါင္၊ ခါးကေအာင့္ရင္
ခါး၊ ေနာက္ေက်ာေအာင့္လို႔ရွိရင္လဲ ေအာင့္တဲ့ေနရာကေလး ဥာဏ္လွည့္လိုက္ပါ။

အဲဒါ ကေလးက ဘာပါလိမ့္လဲဆိုေတာ့ ပင္ကိုသေဘာမွ ေဖာက္ျပန္လာတာ။ အဲဒီ
ေဖာက္ျပန္တဲ့ ေနရာကေလးကို ဥာဏ္လွည့္လိုက္ၿပီဆိုမွျဖင့္ ဥာဏ္ေပၚေနတဲ့
အတြက္ သတၱ၀ါသႏၲာန္မွာ ေအာင့္တဲ့စိတ္ကေလးက ခ်ဳပ္သြားၿပီး ဥာဏ္စိတ္ကေလးက
ေပၚေနတယ္။ ဥာဏ္စိတ္ကေလး ေပၚေနေတာ့ ေအာင့္တာေလးက ေဖာက္ျပန္ၿပီးသကာလ
ပ်က္စီးသြားတာ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္၊ ေဖာက္ျပန္ၿပီး ပ်က္စီးသြားတာ
ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ဤကဲ့သုိ႔ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးသြားတာေတြ ေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီး
စိုက္ၾကည့္ေနလုိ႔ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတာ ေတြ႕တာလုိ႔ မွတ္လိုက္ပါေနာ္

အဲဒီေတာ့ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတာက အနိစၥ၊ ဒုကၡသစၥာ၊ အနိစၥဆိုလဲ ဟုတ္တာပဲ၊
ဒုကၡသစၥာဆိုလဲ ဟုတ္တာပဲ။ ေၾသာ္ - ဒါက ဒုကၡသစၥာ၊ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးၿပီလုိ႔
သိေနတာကေလးက ေလာကီ မဂၢသစၥာ၊ ဒါ ဒီေနရာကေလးက ေအာင့္တာကေလးက ေပ်ာက္သြားလုိ႔
ဟိုေနရာက ေအာင့္လာေပၚလာတယ္။ ဟိုစိတ္ ကေလး စားခ်င္တဲ့စိတ္ကေလး ေပၚလာတယ္။
အဲဒါကိုလဲ စားခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးကိုလဲ ရွိ,မရွိ ၾကည့္ေပးပါ။
ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ က်လုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ၾကည့္တဲ့ဥာဏ္ ေပၚလာလုိ႔ ရွိရင္ျဖင့္
သတၱ၀ါသႏၲာန္ ႏွစ္စိတ္မေပၚ ေကာင္းတဲ့အတြက္ စားခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးက ဒကာႂကြယ္,
ဒကာသစ္တို႔ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတယ္ -  သူလဲ ခုမွ ေဖာက္ျပန္ၿပီးလာတာ အခုပဲ
ပ်က္စီးသြားတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီး သြားတာက ဒုကၡသစၥာ။

အင္း … ဒုကၡသစၥာကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ,ဒကာမေတြက သိလိုက္ေတာ့ အသိခံရတာက
ဒုကၡသစၥာ၊ အသိဥာဏ္က မဂၢသစၥာလို႔ ေအာက္ေမ့ၾကပါ ၊ ဒီလိုခ်ည္းပဲ ခႏၶာကိုယ္ထဲ
လွည့္လိုက္ၿပီး သကာလေနေတာ့ အသိခံတာက ဒုကၡသစၥာ၊ အသိဥာဏ္က မဂၢသစၥာဆိုေတာ့
ေၾသာ္ - ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဒုကၡသစၥာရယ္ … သိေနတဲ့ မဂၢသစၥာရယ္ … ။

ဤသစၥာႏွစ္ခုသာ ရွိၿပီးသကာလေနေတာ့ သမုဒယသစၥာဆိုတဲ့ ေလာဘက
ခ်ဳပ္ၿငိမ္း႐ုပ္သိမ္းၿပီး သကာလ ေနေတာ့တယ္။ ဒီေလာဘ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေနေတာ့ ေလာဘ
တဏွာခ်ဳပ္ေတာ့ တဏွာခ်ဳပ္ေတာ့ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ပါတယ္။

ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ေတာ့ ကံခ်ဳပ္တယ္၊ ကံခ်ဳပ္ေတာ့ အနာဂတ္ဘ၀ လာလတၱံျဖစ္တဲ့
ပဋိသေႏၶေနမႈ အိုမႈ ေသမႈေရာ ခ်ဳပ္ပါတယ္

ေၾသာ္…ဒါ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ပါလိမ့္မလဲလို႔ ေမးလို႔ရွိရင္ျဖင့္
ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတာ ျမင္ေနတဲ့ မဂ္က ခ်ဳပ္ေစတာျဖစ္တယ္။

ဒါျဖင့္ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ၀ိပႆနာ႐ႈဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္ေစာင့္ၾကည့္တဲ့
အလုပ္လို႔ မွတ္လိုက္စမ္းပါ -  ၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့
အလုပ္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ “ကာယမိမံ သမၼသထ” ဣမံကာယံ၊ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို။ သမၼသထ၊
ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး သံုးသပ္စမ္းပါကြာ၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး
သံုးသပ္စမ္းပါ၊ ဆင္ျခင္စမ္းပါဆိုၿပီး ရွင္သာရိပုတၱရာက မွာရွာတယ္၊

ပ်က္စီးသြားတာျဖစ္ပ်က္၊ ေစာင့္ၾကည့္တာက မဂ္။ မဂ္ဆိုတာက ဒကာ, ဒကာမတုိ႔
ေစာင့္ၾကည့္မွ ရတယ္လုိ႔ မွတ္စမ္းပါ -

ေစာင့္မၾကည့္ရင္ မရဘူး၊ ရွာရင္ေတာ့မရဘူး၊ ေစာင့္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ရတယ္။
ေတာထဲက က်ားေတြက အေျပးေတာ့ မသန္ပါဘူး။ အဖမ္းေတာ့ ျမန္သလို မိလိႏၵပဥႇာက
ေစာင့္ဖမ္းပါလုိ႔လဲ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဟာထားတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဒကာ,ဒကာမေတြက အိမ္ေရာက္လုိ႔ရွိရင္
ဘုန္းႀကီးေျပာတဲ့အတိုင္းသာ လုပ္ၾကစမ္းပါ။ ခႏၶာကိုယ္ေစာင့္ၾကည့္ေန၊ ဘာနဲ႔
ေစာင့္ရမလဲဆိုေတာ့ ႐ႈမႈေလး မွန္မွန္႐ႈ, ႐ိႈက္မႈေလး မွန္မွန္ ႐ိႈက္၊
႐ိႈက္ရာကမွ အထူးတရားေလး ေပၚလာလုိ႔ရွိရင္ ေၾသာ္ … ဒါ ၀ိပရိနာမလကၡဏာ
ဒုကၵသစၥာပါလားလုိ႔ ေစာင့္ၾကည့္လိုက္

ဒါျဖင့္ ၀ိပရိနာမလကၡဏာ ဒုကၡသစၥံက ဒုကၡသစၥာ၊ ေစာင့္ၾကည့္တာကေလးက မဂၢသစၥာ။
ေသတာက သမုဒယသစၥာ၊ ေနာက္ ခႏၶာ မလာတာက နိေရာဓသစၥာ၊ နိေရာဓဆိုေတာ့ ေၾသာ္ …
တုိ႔ သစၥာ အလုပ္ လုပ္ေနပါကလား ဆိုတာ ေပၚမလာဘူးလား။

ေၾသာ္ … ဒါျဖင့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ အလုပ္

ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အလုပ္ဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔ျဖင့္ မလုပ္တတ္ေသးပါဘူးဘုရား
ဆိုရင္ ေစာင့္မၾကည့္လုိ႔သာ မွတ္ေပေတာ့

ေစာင့္ၾကည့္ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ဟိုေနရာကျပ၊ ဒီေနရာကျပ၊ ဟိုေနရာကျပလိုက္၊
ဒီေနရာကျပ လိုက္နဲ႔ ျပတဲ့ေနရာကိုပဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့အခါက်လုိ႔ရွိ
ရင္
ျပတာက ဒုကၡသစၥာ၊ သိတာက မဂၢသစၥာ၊ ေသတာက သမုဒယသစၥာ

ေနာက္ ခႏၶာမလာတာက … နိေရာဓသစၥာဆိုတာ ေၾသာ္ … တုိ႔တစ္ေတြ သစၥာေလးပါးအလုပ္
လုပ္ေနပါကသလားဆုိုတာ မေပၚလာဘူးလား

အနာေတြပဲ မျပရေပဘူးလား … ၊ အနာခႏၶာကိုယ္ႀကီးမုိ႔ အနာခႏၶာေတြျပေတာ့
ဒီအနာခႏၶာေတြကလဲ ျဖစ္လုိက္, ပ်က္လိုက္၊ ျဖစ္လိုက္, ပ်က္လိုက္၊ ျဖစ္လိုက္,
ပ်က္လုိက္နဲ႔ ျပေနေတာ့ ေၾသာ္ … ဒီဥစၥာ ျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ သိတာက
မဂၢသစၥာပါလားဆိုတာ အခုအခ်ိန္မွာ ဥာဏ္ထဲမွာ ေပၚလာတယ္ …

ထုိကဲ့သုိ႔ ေပၚလာတဲ့အခါက်လုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ကိေလသာ ၾကားမညႇပ္လုိ႔ရွိရင္
ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ မဂ္နဲ႔ ၾကားထဲမွာ ကိေလသာၾကားမျခားလုိ႔ရွိရင္ ခုနစ္ရက္နဲ႔
မဂ္ဥာဏ္, ဖုိလ္ဥာဏ္ ရပါတယ္ …

ဘုန္းႀကီးက ေဟာတာလား၊ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ေဟာတာလားလုိ႔ဆိုေတာ့
သတိပ႒ာန္ ပါဠိေတာ္မွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွိေလေသာေၾကာင့္ ဒကာ, ဒကာမေတြ
ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အလုပ္ မလုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သံသရာရွည္ရပါတယ္

ေၾသာ္ … ဒါဆို ၀ိပႆနာဆိုတာ အားစိုက္႐ႈရတာ? ေစာင့္စားၿပီး ႐ႈရတာ
ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာေနပါတယ္ ဒကာ, ဒကာမတုိ႔ ေလးေလးစားစားနဲ႔ မွတ္ပါ

ေလးေလးစားစားနဲ႔ မွတ္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ အလုပ္ေတြက
ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ  ဘာမွ ၾကည့္စရာ မရွိလုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ေၾသာ္ …
ေလကေလးထုတ္တဲ့ စိတ္ကေလးလဲ ထုတ္ၿပီး ပ်က္တာပဲ …

ေလကေလး ျပန္သြင္းတဲ့စိတ္လည္း … သြင္းၿပီး ပ်က္ပါတယ္ အဲဒါကေလး ဘယ္ကမွ
မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ျပန္ထိုင္လိုက္

ျပန္ထိုင္ရင္းမတၱနဲ႔ပဲ ဟိုေနရာက ယားသလုိ, ဒီေနရာကေအာင့္သလို၊ ဒီေနရာက
ေကာင္းသလို လာျပန္လုိ႔ရွိရင္ သူ႕ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ … ခုနင္က ယားတဲ့ေနရာ
ေကာင္းတဲ့ ေနရာေတြ လွည့္လည္ၿပီး ေၾသာ္ … ဒါေတြ ဒုကၡသစၥာပါလား၊ ဒါေတြ
ဒုကၡသစၥာပါလားလုိ႔ ႐ႈပါ …

ေကာင္းတဲ့စိတ္ကေလးလဲ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္တာပဲ … ဆိုတဲ့စိတ္ ကေလးလဲ
ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေတာ့ အလယ္အလတ္ စိတ္ကေလးလဲ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေတာ့ …
ဒုကၡေရာက္တာပါပဲ

“သံခိေတၱန ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶာပိ ဒုကၡာ” လုိ႔ ေဟာေသာေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါးစလံုး
ျပတဲ့ ဥစၥာေတြ အနိစၥလဲမျပ၊ ဒုကၡလဲမျပ၊ အနတၱလဲမျပ၊ အသုဘလဲမျပဘဲနဲ႔
ဒုကၡသစၥာပဲျပတယ္ …

အဲဒီကဲ့သုိ႔ ျပလာၿပီဆိုမွျဖင့္ ေၾသာ္ … လူ႕ဘ၀ရတာ ဒုကၡသစၥာရတာကိုးလုိ႔
ေပၚေပၚလြင္လြင္ႀကီး သိမလာေပဘူးလား … လူ႕ဘ၀ရတာ ဘာရတာပါလိမ့္ … ၊
ဒုကၡသစၥာႀကီး ရတယ္ဆိုတာ မေသခ်ာဘူးလား

အဲဒီကဲ့သုိ႔ ဒုကၡသစၥာႀကီး ရတာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိေနေတာ့
တစ္ကိုယ္လံုးမွာ ဟိုကယား, ဒီကနာ၊ ဒီကေအာင့္, ဟိုကကိုက္၊ ဒီကခဲ, ဟိုက
တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံုေပၚ၊ ေပၚလာတာ ဟူသေရြ႕ ေပ်ာက္တာပဲေတြ႕ရ၊
ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ မေတြ႕ရဘူးလား …

ဒါျဖင့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ ဘယ္လုိလုပ္ရမွာပါလိမ့္မလဲလုိ႔ေ
မးရင္ ဘယ့္ႏွင္ေျဖၾကမလဲ …

ေစာင့္ၾကည့္တာပဲ အၾကည့္ခံရတာက ဒုကၡသစၥာ၊ ၾကည့္ဥာဏ္က မဂၢသစၥာ၊ မဂၢသစၥာဆို
ေတာ့ ေၾသာ္ … မဂ္ဟာ ဆုေတာင္းအလုပ္လား၊ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ဥာဏ္အလုပ္လား …

ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ ဥာဏ္အလုပ္လုိ႔ ဒကာ,ဒကာမေတြက အသိႀကီး သိလာၿပီဆိုမွျဖင့္
ေၾသာ္ … ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ သုခၾကားမညႇပ္ ဒုကၡသစၥာ တရစပ္ပလားဆိုတာ
ေပၚပါလိမ့္မယ္ … သုခၾကားမညႇပ္ … ဒုကၡသစၥာ တရစပ္ပါလားဆိုတာ မေပၚလာဘူး လား
ထုိကဲ့သုိ႔ ေပၚလာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ေၾသာ္ … ဒုကၡသစၥာႀကီးပါလား၊ သုခဆိုတာ
ဘာမွ မေပၚလာပါ လားဆိုေတာ့ ဒုကၡေတြျမင္ၿပီး ၿငီးေငြ႔လာပါလိမ့္မယ္ …
ဒါျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာသည္ ယထာဘူတဥာဏ္ … ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡသစၥာႀကီး
မုန္းလာတာသည္ …နိဗၺိႏၵာဥာဏ္ပါ

ၾကာေတာ့ ဥာဏ္ကထက္ထက္၊ ထက္ထက္, ထက္ထက္ၿပီး ၾကည့္ပါမ်ားလာေတာ့
ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဒကာ,ဒကာမေတြ၌တဲ့ ဒီဒုကၡႀကီးနဲ႔ျဖင့္ မေနခ်င္ပါဘူးဆိုတာ
မေနခ်င္တဲ့ဥာဏ္ မလာေပဘူလား …

မေနခ်င္တဲ့ဥာဏ္ လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ခုနင္က ဒုကၡေတြ အကုန္ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္
…  မေနခ်င္တဲ့ ဥာဏ္လာေတာ့ ဘာေတြေပ်ာက္သလဲဆိုေတာ့ ဒုကၡေတြ ေပ်ာက္ပါတယ္၊
ဒါျဖင့္ ဒုကၡေပ်ာက္၍ ဒုကၡဆံုးတာက နိေရာဓသစၥာ၊ ဒုကၡအဆံုးသိတာက … မဂၢသစၥာပါ

မဂၢသစၥာဆိုေတာ့ မဂ္စစ္ ေပၚလာလိမ့္မယ္၊  ဒုကၡေပ်ာက္ရင္ မဂ္စစ္ေပၚလိမ့္မယ္၊
ဒုကၡေတြ႕ရင္ ၀ိပႆနာမဂ္ေပၚလိမ့္မယ္ … ဒုကၡေတြ႕ရင္ … ၀ိပႆနာမဂ္ ေပၚလိမ့္မယ္

ဒုကၡေတြ မရွိဘူးဘုရား၊ ႐ႈစရာကို မရွိဘူးဘုရား ဆုိရင္ျဖင့္
မဂ္စစ္ေပၚလာလိမ့္ မယ္။ မဂ္စစ္ေပၚလာလုိ႔ ဒုကၡမရွိတာက နိေရာဓသစၥာ …  မဂ္စစ္
ေပၚလာလုိ႔ ဒုကၡမရွိတာက နိေရာဓသစၥာ … မရွိမွန္းသိတာက … မဂၢသစၥာ

အဲဒီက်ေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ရင္းမတၱနဲ႔ ဆံုးသြားေအာင္
လိုက္လိုက္လုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ “ဒုကၡႆအႏၲံ ကရိႆထ” ဒုကၡႆ၊ ဒုကၡ၏။ အႏၲတံ၊
အဆံုးကို။ ကရိႆထ၊ မဂ္ဥာဏ္က မ်က္ေမွာက္ျပဳလိမ့္ လတၱံလုိ႔
ရွင္သာရိပုတၱရာကလဲေဟာ၊ ဘုရားကလဲေဟာသည္ ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔
ဒကာ,ဒကာမေတြ ယေန႔ကစၿပီး ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အလုပ္ လုပ္စမ္းပါ …

ျဖစ္ပ်က္ေတြ လာသေရြ႕ကို ေစာင့္သာၾကည့္ပါလုိ႔ သတိေပးလုိက္တယ္ … ၊
ျဖစ္ပ်က္ေတြ လာသေရြ႕ကို ေစာင့္ၾကည့္ပါ၊ ဒီ့ျပင္ ဘာမွမလုပ္ပါနဲ႔၊
ေစာင့္ၾကည့္ေတာ့ ၾကာေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ေတြ စိပ္လာလိမ့္မယ္ …

စိပ္လာၿပီဆိုမွျဖင့္ စိပ္ေပမယ့္ မပ်င္းနဲ႔၊ ေၾသာ္ … အေသတယ္မ်ားပါကလား၊
ေၾသာ္ … ဒုကၡေတြ တယ္မ်ားပါလား၊ ေၾသာ္ … ဒုကၡေတြ တယ္မ်ားပါလားလုိ႔ သူက
ဘယ္ေလာက္ပဲမ်ားမ်ားကိုယ္က ဒုကၡမ်ားတယ္လုိ႔သာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေန … ၊
ၾကာေတာ့ ေၾသာ္ … ျဖစ္လာတာကလဲ ဒုကၡ၊ ပ်က္သြားတာကလဲ ဒုကၡ၊ အဲ … ဒီကဲ့သုိ႔
ဒုကၡကို အျဖစ္လဲ မသာယာ၊ အပ်က္လဲ မသာယာ၊ အျဖစ္ေရာ… မသာယာ  အပ်က္ေရာ …
မသာယာ

မသာယာပါဘူးတဲ့။ ထုိကဲ့သုိ႔ မသာယာတဲ့အခါက်ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ကို သာယာတဲ့
တဏွာကလဲ ခ်ဳပ္ပါေရာ ျဖစ္ပ်က္လဲခ်ဳပ္တာပဲ … သာယာတဲ့ ဒိ႒ိလဲ ခ်ဳပ္ပါေရာ …
ျဖစ္ပ်က္လဲ ခ်ဳပ္သြားတာပဲဆိုေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ခ်ဳပ္တာ နိဗၺာန္၊
ခ်ဳပ္မွန္းသိတာ မဂ္ဥာဏ္၊ ျဖစ္ပ်က္ခ်ဳပ္တာက … နိဗၺာန္။
ခ်ဳပ္မွန္းသိၿပီဆိုတာက … မဂ္ဥာဏ္ပါ

ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္ေ၀းသလား … နီးရဲ႕လား … နီးလ်က္နဲ႔ မေရာက္တာ
ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္မလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ အလုပ္မလုပ္လို႔ပဲ
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး၏တရားေတာ္မွ ျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment