Thursday, May 26, 2011

ခႏၶာငါးျဖာ ဘာဝနာ

ဗုဒၶရွင္ေတာာ္ျမတ္သည္ မဟာသတိပဌာန္ဓမၼေဒသနာေတာ္မွာ ခႏၶာငါးပါးကုိ အရုွခံထားကာ ရွုမွတ္ပြားမ်ား
ၾကေစရန္ ေဟာၾကားေတာ္မူခ့ဲေပသည္။
ခႏၶပဗၺ ခႏၶာငါးပါး ရွု ကြတ္အပုိင္းျခားဟူ သီျခားလည္းျပဆုိေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ရဟန္းတုိ ့တစ္ဖန္လည္း တစ္ပါးေသာရူွပြားပုံမွာ ရဟန္းသည္ ငါးပါးေသာဥပါဒါနကၡႏၶာမည္ကုန္ေသာသေဘာတရားတုိ ့ကုိ(ပုဂၢဳိလ္ သတၱဝါ ေကာင္သူငါ က်ား/မ မဟုတ္)သေဘာတရားမွ်ဟု အၾကိမ္ၾကိမ္ ရူွမွတ္ပြားမ်ားလွ်က္ေန၏။ ရဟန္းတုိ့အဘယ္သုိလွ်င္ ရဟန္းသည္ ဥပါဒါနကၡႏၶာမည္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတုိ့ကုိအၾကိမ္ၾကိမ္ရူွတ္မွတ္ေလ့ရွိသည္ျဖစ္ကာ ေနသနည္း။  ရဟန္းတုိ ့ ဤသာသနာေတာ္တြင္ဤတရားကရုပ္တရားတည္း။ဤတရားကားရုပ္တရား၏ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း။ ဤကားရုပ္တရား၏ ခ်ဳပ္ေၾကာင္းတည္း။ဤကားေဝဒနာတရားတည္း။ ဤကားေဝဒနာတရား၏ ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း။ ဤကားေဝဒနာတရား၏ ခ်ဳပ္ရာတည္း။ ဤကားသညာတရားတည္း ဤသညာတရား၏ ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း။ ဤကားသညာတရား၏ ခ်ဳပ္ရာတည္း။ ဤကားသခၤါရတရားတည္း။ ဤကားသခၤါရတရား၏ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားတည္း။ဤသည္တုိ ့ကားသခၤါရ တရားတုိ ့ခ်ဳပ္ရာတည္း။ ဤကားဝိညာဏ္တရားတည္း။ဤကားဝိညဏ္တရား၏ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း ဤသည္တုိ ့ကားဝိညာဏ္တရားတုိ ့၏ခ်ဳပ္ရာတည္း။ ဤသုိျပအပ္ျပီးျပီးေသာနည္း ျဖင္ ့မိမိ၏ဥပါဒါနကၡႏၶာ သေဘာတရားတုိ ကုိမူလည္း (ပုဂၢဳိလ္သတၱဝါ ေကာင္ သူ/ငါက်ား/မ မဟုတ္)ဟု သေဘားတရားမွ်ဟု အၾကိမ္ၾကိမ္ ရူွေလ့ရွိသညရူွျမင္လွ်က္ေန၏။ သူတစ္ပါး၏ ဥပါဒါနကၡႏၶာ သေဘာေပၚမွာလည္း (ပုဂၢဳိလ္သတၱဝါ ေကာင္ သူ/ငါက်ား/မ မဟုတ္)ဟု သေဘားတရားမွ်ဟု အၾကိမ္ၾကိမ္ ရူွေလ့ရွိသည္ ရူွျမင္လွ်က္ေန၏။ မိမိ သူတစ္ပါး ဥပါဒါနကၡႏၶာသေဘာတရားအေပၚမွာလည္း (ပုဂၢဳိလ္သတၱဝါ ေကာင္ သူ/ငါက်ား/မ မဟုတ္)ဟု သေဘားတရားမွ်ဟု အၾကိမ္ၾကိမ္ ရူွေလ့ရွိသည္ ရူွျမင္လွ်က္ရွိ၏။ ထုိျပင္ဥပါဒါနကၡႏၶာ တရားတုိ့သည္သာလွ်င္ရွိကုန္၏ ဟုထုိရဟန္းအား အမွတ္သတိသည္ ေရွ့ရူွထင္၏၊ထုိအမွတ္သတိသည္ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ အသိညဏ္ တုိးပြားျခင္းငွါသာ ျဖစ္၏။ အဆင္ ့ဆင့္အားျဖင့္ အမွတ္သတိ တဖန္းတုိးပြားျခင္းငွါသာျဖစ္၏။ ထုိရဟန္းသည္(တဏွာ ၊ဒိဌိတ့ုိျဖင့္) မမွီတြယ္မူဘဲေနသည္မည္၏။
ဤသုိ ့ခႏၶာငါးပါး ဓမၼာႏုပႆနာရူွကြတ္ ရူွခ်တ္ႏွင္ပါတ္သတ္ခ်တ္ကုိ တရားကုိ ဗုဒၶရွင္ေတာ္မိန္ေတာ္မူသည္အတုိင္း ေယာဂီမ်ားရူွၾကပါ။
ရုပ္ ေဝဒနာ သညာ သခၤါရ ဝိညဏ္ ဟူေသာခႏၶာ ငါးငါးဓါတ္သြားပရမတ္သြားတုိ ့သည္ ပုဂၢဳိလ္ သတၱဝါ သူငါ
က်္ား၊မ မဟုတ္သည္မွာထင္းရွားေပ၏။ငါ ငါ့ဥစၥာဟူ တဏွာ ဒိဌိတုိျ့ဖင့္စြဲယူစရာ မရွိသည္မွာလည္းေပၚလြင္၏ အစြဲအယူ အထင္အျမင္မွားကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ဓါတ္ရင္း ပရမတ္ရင္း၏ သေဘာသဘာဝတၳ လကၡဏာညဏ္ အျမင္ေဖာက္ထြင္းရာ၏။
*ရုပၸနလကၡဏံ ရူပံ၊……ရုပ္ဓါတ္တရားသည္ ေဖာက္ျပန္ျခင္း သေဘာလကၡဏာရွိ၏။
*ေဝဒယိတ လကၡဏာ ေဝဒနာ၊…..ေဝဒနာ နာမ္ဓါတ္တရားသည္ ခံစားျခင္း လကၡဏာရွိ၏။
*သဥၥာနန လကၡဏာ သညာ၊….သညာ နာမ္ဓါတ္ တရားသည္ မွတ္သားျခင္းသေဘာလကၡဏာရွိ၏။
*အာယူဟနလကၡဏာသခၤါရာ၊…သခၤါရ နာမ္ဓါတ္တရားသည္ အားထုတ္ျခင္း သေဘာလကၡဏာရွိ၏။
*ဝိဇာနနလကၡဏံ ဝိညာဏံ၊ဝိညာဏ္နာမ္ဓါတ္တရားသည္ သိျခင္းသေဘာလကၡဏာရွိ၏။ ဤသုိ ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါး၏ သဘာဝတၳတုိ ့ကုိ ပဋိသမၻဒါမဂ္ပါဠိေတာ္ျမတ္၌ အတိအလင္းကြတ္ကြတ္ကြင္းကြင္းရွင္းျပေတာ္မူထား၏။
ခႏၶဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္ျမတ္၌ ကား ခႏၶာငါးပါးဓါတ္ ပရမတ္အသြားတုိ ့ကုိဥပမာေဆာင္စြဲထင္ေအာင္ ေဖာ္ျပထားေတာ္မူ၏။
                           ခႏၶာငါးပါးဥပမာ *ေဖဏ ပိ႑ဳပမံ ရူပံ၊….ရူပံ၊ေဖာက္ျပန္တက္ျငား ရုပ္ဓါတ္ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးသည္၊
ေဖဏပိ႑ဳပမံ၊….အႏွစ္သာရ ရွာမရသည့္ ျဖစ္ကပ်တ္ျမဲေရျမွဳတ္ခဲၾကိးႏွင့္ တူပါေပ၏။
*ေဝဒနာ ပုပၹဠဳပမံ၊….ေဝဒနာ ခံစားတက္ျငား ေဝဒနာတရားသည္ ပုပၹဴဠဳပမံ၊..အခုိင္အမာ မေရာမယွတ္ ေရပြတ္ႏွင့္ဥပမာတူလွပါေပ၏။
*မရိစိကူပမာ သညာ၊…သညာ--စိတ္မွာမွတ္သား သညာတရားသည္၊ပရိစိကူပမာ--အခုိင္အမာမစပ္ တံလွ်ပ္ႏွင့္ဥပမာတူလွပါေပ၏။
*သခၤါရာ ကဒလူပမာ၊သခၤါရာ--ဖႆ ေဝဒနာ ပညာစသား သခၤါရတရားသည္၊ကဒလူပမာအႏွစ္မပါ ငွက္ေပ်ာတုံးၾကီးႏွင့္ ဥပမာတူလွပါေပ၏။
*မာယူပမဥၥ ဝိညာဏံ၊ဝိညာဏံ--ဝိညာဏ္ေခၚျငား နာမ္တရားသည္၊မာယူပမဥၥ--လွည့္ပါတ္ျငား မ်တ္လွည့္သမားႏွင္ ဥပမာတူလွပါေပ၏။
*ေဒသိတာ ဒိစၥဗႏၶဳနာ၊ အာဒိစၥဗႏၶဳနာ--ေနမင္းအႏြယ္ဖြား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၊ေဒသိတာ--ဥပမာေဆာင္ထင္ေအာင္ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။

No comments:

Post a Comment