Sunday, May 1, 2011

ျမတ္နုိးထုိက္သူတုိ ့၏ ဝန္ခံကတိစကား

ျမတ္ဘုရားသာသနာ ေတာ္တြင္ထူးကဲသာလြန္ေသာတပည့္ႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာအရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ တုိ့၏ေကာင္းျမတ္ေသာဝန္ခံမွဳ့ကတိစကားတန္ဖုိးမျဖတ္နုိင္ေအာင္ၾကီးမားၾကေပသည္။ထုိကဲ့  သုိ့မွန္ကန္ေသာ         စကားမ်ားေၾကာင့္  မဂ္ညဏ္ဖုိလ္ညဏ္မ်ား     ရသြားၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ 
  ထုိအရွင္ႏွစ္ဦး၏ ေျပာဆုိခဲ ့ၾကေသာ စကားမ်ား မွတ္သားနုိင္ၾကပါေစ.....။
 တစ္ရံေရာအခါ သိၪၥည္းပရိဗိုဇ္သည္ ႏွစ္ရာ့ငါးက်ိပ္ အေရအတြက္ရွိေသာ မ်ားစြာေသာ ပရိဗိုဇ္ ပရိသတ္ႏွင့္အတူ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ ေန၏။ ထိုအခါ သာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္တို႔သည္ သိၪၥည္းပရိဗိုဇ္ ထံ၌ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ကုန္၏၊ ထိုသာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္တို႔သည္ ''မေသရာ အၿမဳိက္ နိဗၺာန္ကို ေရွးဦးစြာ ရသူသည္ ေျပာၾကားစတမ္း''ဟု ကတိကဝတ္ကို ျပဳထားကုန္၏။
ထိုအခါ ဣရိယာပုထ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အသွ်င္အႆဇိသည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္ သကၤန္းကို ယူကာ မ်က္လႊာခ်လ်က္ ၾကည္ညဳိဖြယ္ေသာ ေရွ႕သို႔ တက္ျခင္း ေနာက္သို႔ ဆုတ္ျခင္း တူ႐ူၾကည့္ျခင္း တေစာင္းၾကည့္ျခင္း ေကြးျခင္း ဆန္႔ျခင္းျဖင့္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သို႔ ဆြမ္းခံဝင္ေတာ္မူ၏။
သာရိပုတၱရာ ပရိဗိုဇ္သည္ ခ်အပ္ေသာ မ်က္လႊာရွိသည္ျဖစ္၍ ဣရိယာပုထ္ႏွင့္ ျပည့္စံုစြာ ၾကည္ညဳိ ဖြယ္ဂုဏ္ကို ေဆာင္ေသာ ေရွ႕သို႔တက္ျခင္း ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္း တူ႐ူၾကည့္ျခင္း တေစာင္းၾကည့္ျခင္း ေကြးျခင္း ဆန္႔ျခင္းျဖင့္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ ဆြမ္းခံလွည့္လည္ေသာ အသွ်င္အႆဇိကို ေတြ႕ျမင္၍ ထို သာရိပုၾတာ ပရိဗိုဇ္အား-
''ေလာက၌ အၾကင္ ရဟႏၲာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အရဟတၱမဂ္သို႔ ေရာက္သူတို႔သည္လည္းေကာင္း ရွိကုန္၏၊ ထိုသူတို႔တြင္ ဤရဟန္းကား တစ္ပါးအပါဝင္တည္း၊ ငါသည္ ဤ ရဟန္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ 'ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အဘယ္ဆရာကို ရည္ၫႊန္း၍ ရဟန္းျပဳသနည္း၊ သင္၏ ဆရာကား အဘယ္သူနည္း၊ အဘယ္သူ၏ တရားကို သင္ႏွစ္သက္ပါသနည္း'ဟု ေမးရပါမူ ေကာင္းေလရာ၏''ဟု အၾကံျဖစ္၏။
ထို႔ေနာက္ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္အား ''ဤရဟန္းကို ေမးျမန္းျခင္းငွါ အခါအခြင့္ မဟုတ္ေသး၊ ရြာတြင္းသို႔ ဝင္၍ ဆြမ္းအလို႔ငွါ လွည့္လည္ေနဆဲ ျဖစ္၏၊ အလိုရွိေသာ သူတို႔သည္ မွန္းဆ၍သာ သိအပ္ေသာ အၿမဳိက္နိဗၺာန္သည္ ရွိ၏၊ (ထိုနိဗၺာန္ကို ရွာေသာ) ငါသည္ ဤရဟန္းသို႔ ေနာက္မွ ေနာက္မွ လိုက္ရပါမူ ေကာင္းေလစြ''ဟု အၾကံျဖစ္ျပန္၏။
ထိုအခါ အသွ်င္အႆဇိသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ ဆြမ္းအလို႔ငွါလွည့္လည္၍ ဆြမ္းကို ယူေဆာင္လ်က္ ႂကြသြားေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္သည္လည္း အသွ်င္အႆဇိထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္ အႆဇိႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆို၏၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ အမွတ္ရဖြယ္ စကားကို ၿပီးဆံုးေစၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္ေသာ သာရိပုၾတာပရိဗိုဇ္သည္ အသွ်င္အႆဇိကို-
''ငါ့သွ်င္ သင္၏ ဣေႁႏၵတို႔သည္ ၾကည္လင္ကုန္၏၊ အေရအဆင္းသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ျဖဴစင္ ေတာက္ပ၏၊ ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အဘယ္သူကို ရည္ၫႊန္း၍ ရဟန္းျပဳသနည္း၊ သင္၏ ဆရာကား အဘယ္သူနည္း၊ အဘယ္သူ၏ တရားကို သင္ႏွစ္သက္သနည္း''ဟု ေမး၏။
ငါ့သွ်င္ သာကီဝင္မင္းသားျဖစ္ေသာ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးမွ ရဟန္းျပဳသည့္ ရဟန္းျမတ္သည္ ရွိေတာ္မူ၏၊ ငါသည္ ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ရဟန္းျမတ္ကို ရည္ၫႊန္း၍ ရဟန္းျပဳ၏။ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါ၏ ဆရာေပတည္း၊ ငါသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ႏွစ္သက္၏ဟု (ဆို၏)။
အသွ်င္၏ ဆရာသည္ အဘယ္အယူရွိသနည္း၊ အဘယ္သို႔ ေဟာၾကားသနည္းဟု (ေမးျပန္ရာ) ငါ့သွ်င္ ငါသည္ကား ဤသာသနာသို႔ ယခုပင္ ဝင္ေရာက္စ ျဖစ္၏၊ ရဟန္းျပဳ၍ မၾကာျမင့္ေသးသည့္ ရဟန္းသစ္ ျဖစ္၏၊ ငါသည္ သင့္အား အက်ယ္အားျဖင့္ တရားကို ေဟာျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္၊ သို႔ေသာ္လည္း သင့္အား အက်ဥ္းအားျဖင့္ အနက္သေဘာကို ေဟာေပအံ့ဟု (ဆို၏)။
ထိုအခါ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္သည္ အသွ်င္အႆဇိကို ''ငါ့သွ်င္ ရွိပါေစ၊ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ ျဖစ္ေစ ေဟာပါေလာ့၊ အနက္ကိုသာလွ်င္ အကြၽႏု္ပ္အား ေဟာပါေလာ့၊ အနက္ကိုသာ အကြၽႏု္ပ္ အလိုရွိပါ၏၊ မ်ားစြာေသာ သဒၵါျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိအံ့နည္း''ဟု ဆို၏။
ထို႔ေနာက္ အသွ်င္အႆဇိသည္ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္အား- ''အၾကင္ (ဒုကၡ) တရားတို႔သည္ အေၾကာင္း 'သမုဒယ'ေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏။ ထို (ဒုကၡ) တရားတို႔၏ အေၾကာင္း 'သမုဒယ' ျဖစ္ေသာ တရားကိုလည္းေကာင္း၊ ထိုအက်ဳိး (ဒုကၡ), အေၾကာင္း 'သမုဒယ' တရားတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ 'နိေရာဓ' ႏွင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေၾကာင္း 'မဂၢ' တရားကိုလည္းေကာင္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာေတာ္မူ၏။ ရဟန္းျမတ္သည္ ဤသို႔ အယူရွိပါ၏''ဟု တရားအႁမြက္ကို ေဟာ၏။
ထိုအခါ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္အား ဤတရားအႁမြက္ကို ၾကားနာရ၍ ''ျဖစ္ျခင္းသေဘာရွိေသာ တရား အလံုးစံုသည္ ခ်ဳပ္ျခင္းသေဘာရွိ၏''ဟု (ကိေလသာ) ျမဴအညစ္အေၾကးမွ ကင္းေသာ တရားမ်က္စိ 'ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္' သည္ ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ထိုမွ်ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ဤတရားသာလွ်င္ (ငါတို႔ ရွာေဖြေသာ) တရားတည္း၊ စိုးရိမ္ျခင္း မရွိေသာ ဤအၿမဳိက္နိဗၺာန္တရားကို (အသွ်င္တို႔သည္) သိကုန္ၿပီ၊ (ငါတို႔မူကား) ဤနိဗၺာန္တရားကို မသိမျမင္ဘဲ မ်ားစြာေသာ နဟုတသခ်ၤာ၁ကမ႓ာတို႔ ေက်ာ္လြန္ခဲ့ေလၿပီဟု (ဆို၏)။
 ထို႔ေနာက္ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္သည္ ေမာဂၢလာန္ပရိဗိုဇ္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေလ၏။ ေမာဂၢလာန္ ပရိဗိုဇ္သည္ အေဝးမွ လာေသာ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္ကို ျမင္၍ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္အား-
''ငါ့သွ်င္ သင္၏ ဣေႁႏၵတို႔သည္ ၾကည္လင္ကုန္၏၊ အေရအဆင္းသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ျဖဴစင္ေတာက္ပ၏၊ ငါ့သွ်င္ အသို႔ပါနည္း၊ သင္သည္ မေသရာ အၿမဳိက္နိဗၺာန္တရားကို ရခဲ့ (သိခဲ့) ၿပီေလာ''ဟု ေမး၏။
ငါ့သွ်င္ မေသရာ အၿမဳိက္နိဗၺာန္ တရားကို ရခဲ့ (သိခဲ့) ပါၿပီဟု (ေျပာ၏)။ ငါ့သွ်င္ ဘယ္နည္းဘယ္ပံုျဖင့္ သင္သည္ မေသရာ အၿမဳိက္နိဗၺာန္တရားကို ရခဲ့ (သိခဲ့) ပါသနည္းဟု (ေမးျပန္၏)။
ငါ့သွ်င္ အကြၽႏု္ပ္သည္ ခ်ထားေသာ မ်က္လႊာရွိသည္ျဖစ္၍ ဣရိယာပုထ္ႏွင့္ ျပည့္စံုစြာ ၾကည္ညဳိဖြယ္ေသာဂုဏ္ကို ေဆာင္ေသာ ေရွ႕သို႔တက္ျခင္း ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္း တူ႐ူၾကည့္ျခင္း တေစာင္းၾကည့္ျခင္း ေကြးျခင္း ဆန္႔ျခင္းျဖင့္ ဤရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ ဆြမ္းခံလွည့္လည္ေသာ အႆဇိရဟန္းကို ေတြ႕ျမင္၍ အကြၽႏု္ပ္ အား ''အၾကင္သူတို႔သည္ ေလာက၌ ရဟႏၲာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အရဟတၱမဂ္သို႔ ေရာက္သူတို႔သည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ကုန္၏၊ ထိုသူတို႔တြင္ ဤရဟန္းကား တစ္ပါးအပါအဝင္တည္း၊ ငါသည္ ဤရဟန္းကို ခ်ဥ္းကပ္၍ 'ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အဘယ္သူကို ရည္ၫႊန္း၍ ရဟန္းျပဳပါသနည္း၊ သင္၏ဆရာကား အဘယ္ သူနည္း၊ အဘယ္သူ၏ တရားကို သင္သည္ ႏွစ္သက္သနည္း'ဟု ေမးရပါမူ ေကာင္းေလစြ''ဟု အၾကံ ျဖစ္၏။
''ငါ့သွ်င္ ထိုအကြၽႏု္ပ္အား ဤရဟန္းကို ေမးျမန္းျခင္းငွါ အခါအခြင့္ မဟုတ္ေသး၊ ရြာတြင္းသို႔ ဝင္၍ ဆြမ္းအလို႔ငွါ လွည့္လည္ေနဆဲျဖစ္၏။ အလိုရွိေသာ သူတို႔သည္ မွန္းဆ၍သာ သိအပ္ေသာ အၿမဳိက္ နိဗၺာန္သည္ ရွိ၏၊ (ထိုနိဗၺာန္ကို ရွာေသာ) ငါသည္ ဤရဟန္းသို႔ ေနာက္မွ ေနာက္မွ လိုက္ရပါမူ ေကာင္းေလစြ''ဟု အၾကံ ျဖစ္ျပန္ပါသည္။
ငါ့သွ်င္ ထိုအခါ အသွ်င္အႆဇိသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ ဆြမ္းအလို႔ငွါ လွည့္လည္၍ ဆြမ္းကိုယူေဆာင္ လ်က္ ဖဲႂကြသြားေတာ္မူ၏။ အကြၽႏု္ပ္သည္လည္း အသွ်င္အႆဇိထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္အႆဇိမေထရ္ ႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆို၏၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ့္အမွတ္ရဖြယ္စကားကို ၿပီးဆံုးေစၿပီး ေနာက္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ရပ္တည္ေသာ အကြၽႏု္ပ္သည္ အသွ်င္အႆဇိရဟန္းကို ''ငါ့သွ်င္ သင္၏ ဣေႁႏၵတို႔သည္ ၾကည္လင္ကုန္၏၊ အေရအဆင္းသည္ စင္ၾကယ္၏။ ျဖဴစင္ေတာက္ပ၏၊ ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အဘယ္သူကို ရည္ၫႊန္း၍ ရဟန္းျပဳသနည္း၊ သင္၏ ဆရာကား အဘယ္သူနည္း၊ အဘယ္သူ၏ တရားကို သင္ႏွစ္သက္သနည္းဟု ေလွ်ာက္ခဲ့ပါသည္။
ငါ့သွ်င္ သာကီဝင္မင္းသားျဖစ္ေသာ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးမွ ရဟန္းျပဳသည့္ ရဟန္းျမတ္ကို ရည္ၫႊန္း၍ ငါသည္ ရဟန္းျပဳ၏၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ဆရာတည္း၊ ငါသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ကို ႏွစ္သက္၏ဟု (ေျပာဆိုပါသည္)။
အသွ်င္ဘုရား၏ ဆရာသည္ အဘယ္အယူရွိသနည္း၊ အဘယ္သို႔ ေဟာၾကားသနည္းဟု (ေမးျမန္း ခဲ့ပါသည္)။ ငါ့သွ်င္ ငါသည္ကား ဤသာသနာေတာ္သို႔ ယခုမွပင္ ဝင္ေရာက္စျဖစ္ေသာ ရဟန္းသစ္ ျဖစ္ပါ၏၊ ရဟန္းျပဳ၍ မၾကာျမင့္ေသးသည့္ ငါသည္ သင့္အား တရားကို အက်ယ္အားျဖင့္ ေဟာျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္၊ သို႔ေသာ္လည္း သင့္အား အက်ဥ္းအားျဖင့္ အနက္သေဘာကို ေဟာေပအံ့''ဟု (ဆိုပါသည္)။
ငါ့သွ်င္ ထိုအခါ ငါက အႆဇိ ရဟန္းကို- ''ငါ့သွ်င္ ရွိပါေစ၊ နည္းသည္ျဖစ္ေစ, မ်ားသည္ျဖစ္ေစ ေဟာပါေလာ့၊ အကြၽႏု္ပ္ အား အနက္ကိုသာလွ်င္ ေဟာပါေလာ့၊ အနက္ကိုသာ အကြၽႏု္ပ္အလိုရွိပါ၏၊ မ်ားစြာေသာ သဒၵါျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိး ရွိပါအံ့နည္း''ဟု ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။
ငါ့သွ်င္ ထိုအခါ အႆဇိရဟန္းသည္- အၾကင္ (ဒုကၡသစၥာ) တရားတို႔သည္ အေၾကာင္း 'သမုဒယ' သစၥာေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏၊ ထို (ဒုကၡသစၥာ) တရားတို႔၏ အေၾကာင္း 'သမုဒယသစၥာ' ျဖစ္ေသာ တရားကိုလည္းေကာင္း၊ ထို အက်ဳိး (ဒုကၡသစၥာ), အေၾကာင္း 'သမုဒယသစၥာ' တရားတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ 'နိေရာဓသစၥာ' ႏွင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေၾကာင္း 'မဂၢသစၥာ' တရားကိုလည္းေကာင္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာေတာ္မူ၏၊ ရဟန္း ျမတ္ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ အယူရွိ၏ဟု ဤတရားအႁမြက္ကို ေဟာၾကားပါ၏ဟု (ဆိုေလ၏)။
ထိုအခါ ေမာဂၢလာန္ပရိဗိုဇ္အား ဤတရားေဒသနာကို ၾကားနာရ၍ ''ျဖစ္ျခင္းသေဘာရွိေသာ တရား အလံုးစံုသည္ ခ်ဳပ္ျခင္းသေဘာရွိ၏''ဟု (ကိေလသာ) ျမဴ အညစ္အေၾကးမွ ကင္းေသာ တရားမ်က္စိ 'ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္' သည္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚေလ၏။
ထိုမွ်ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ဤတရားသာလွ်င္ (ငါတို႔ရွာေဖြေသာ) တရားတည္း၊ စိုးရိမ္ျခင္း မရွိေသာ ဤအၿမဳိက္နိဗၺာန္တရားကို (အသွ်င္တို႔သည္) သိကုန္ၿပီ၊ (ငါတို႔ မွာမူကား) ဤနိဗၺာန္ တရားကို မသိမျမင္ဘဲ မ်ားစြာေသာ နဟုတသခ်ၤာကမ႓ာတို႔ ေက်ာ္လြန္ခဲ့ေလၿပီဟု (ဆို၏)။
၆၂။ ထိုအခါ ေမာဂၢလာန္ပရိဗိုဇ္သည္ သာရိပုတၱရာပရိဗိုဇ္ကို ''ငါ့သွ်င္ ငါတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား အထံသို႔ သြားကုန္အံ့၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါတို႔ဆရာပင္တည္း''ဟု ဆို၏။
ငါ့သွ်င္ ဤႏွစ္ရာ့ငါးက်ိပ္ေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ငါတို႔ကို အမွီသဟဲျပဳ၍ ငါတို႔ကို ၾကည့္႐ႈလ်က္ ဤ (သိၪၥည္းအထံ) ၌ ေနကုန္၏၊ ထိုသူတို႔ကိုလည္း ေရွ႕ဦးစြာ ပန္ၾကားကုန္အံ့၊ သူတို႔ ထင္ျမင္သည့္ အတိုင္း ျပဳကုန္လတၱံ႕ဟု (ဆို၏)။
ထို႔ေနာက္ သာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္တို႔သည္ ထိုပရိဗိုဇ္တို႔ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ထိုပရိဗိုဇ္တို႔ကို ''ငါ့သွ်င္တို႔ ငါတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ သြားကုန္အံ့၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါတို႔၏ ဆရာပင္ တည္း''ဟု ဆိုကုန္၏။
အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ အသွ်င္တို႔ကို အမွီျပဳ၍ အသွ်င္တို႔ကို ၾကည့္႐ႈလ်က္ ဤသိၪၥည္းထံ၌ ေနပါကုန္၏၊ အသွ်င္တို႔သည္ ရဟန္းျမတ္ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားထံ၌ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္မည္ဆိုပါလွ်င္ အကြၽႏု္ပ္တို႔ အားလံုးသည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားထံ၌ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ပါကုန္အံ့ဟု (ဆိုကုန္၏)။
ထို႔ေနာက္ အသွ်င္သာရိပုတၱရာ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္တို႔သည္ သိၪၥည္းပရိဗိုဇ္၏ အထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ သိၪၥည္းပရိဗိုဇ္ကို ''ငါ့သွ်င္ ငါတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔ သြားကုန္အံ့၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါတို႔၏ ဆရာပင္တည္း''ဟု ဆိုကုန္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ မသင့္ေလ်ာ္ေခ်၊ မသြားကုန္လင့္၊ ငါတို႔သံုးေယာက္လံုးပင္ ဤဂိုဏ္းကို (ဤပရိဗိုဇ္ အေပါင္းကို) ထိန္းသိမ္းကုန္အံ့ဟု (ဆို၏)။
ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္လည္း''ငါ့သွ်င္ ငါတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔ သြားကုန္အံ့၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါတို႔၏ ဆရာပင္တည္း''ဟု ဆိုကုန္၏။
သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း အသွ်င္သာရိပုၾတာ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္တို႔သည္ သိၪၥည္းပရိဗိုဇ္ကို ''ငါ့သွ်င္ ငါတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔ သြားကုန္အံ့၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါတို႔၏ ဆရာပင္တည္း''ဟု ဆိုကုန္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ မသင့္ေလ်ာ္ေခ်၊ မသြားကုန္လင့္၊ ငါတို႔သံုးေယာက္လံုးပင္ ဤဂိုဏ္းကို (ဤပရိဗိုဇ္ အေပါင္းကို) ထိန္းသိမ္းကုန္အံ့ဟု (ဆို၏)။
ထိုအခါ သာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္တို႔သည္ ထိုႏွစ္ရာ့ငါးက်ိပ္ေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔ကို ေခၚေဆာင္၍ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကုန္၏။
သိၪၥည္းပရိဗိုဇ္အား ထိုေနရာ၌ပင္ ပူေသာ ေသြးသည္ ခံတြင္းမွ အန္ထြက္ေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အေဝးမွလာေသာ ထိုသာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္တို႔ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ ရဟန္း တို႔ကို ''ရဟန္းတို႔ ေကာလိတ ဥပတိႆ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ လာကုန္၏၊ ထိုသူႏွစ္ေယာက္သည္ ငါဘုရား၏ ႀကီးကဲ ျမင့္ျမတ္ေသာ တပည့္အစံု ျဖစ္လတၱံ႕''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
နက္နဲေသာ ဉာဏ္၏ အရာျဖစ္၍ ဥပဓိတို႔၏ကုန္ရာ အတုမဲ့ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္၌ အာ႐ံုျပဳေသာအားျဖင့္ လြတ္ကုန္ၿပီးေသာ ထိုသာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္တို႔ကို ေဝဠဳဝန္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ မေရာက္မီ ျမတ္စြာဘုရားသည္-
''ထိုေကာလိတ ဥပတိႆ အေဆြခင္ပြန္း ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ လာကုန္၏၊ ထိုသူ ႏွစ္ေယာက္သည္ ငါဘုရား၏ ႀကီးကဲျမင့္ျမတ္ေသာ တပည့္အစံု ျဖစ္လတၱံ႕''ဟု မိန္႔ ၾကားေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ သာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္တို႔၌ ဦးခိုက္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ''အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအထံေတာ္၌ ရွင့္အျဖစ္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရလိုပါကုန္၏''ဟု ေလွ်ာက္ကုန္၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ''ရဟန္းတို႔ လာကုန္ေလာ့'' ''တရားကို ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္၏၊ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏ အဆံုးကို ျပဳျခင္းငွါ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို ေကာင္းစြာ က်င့္ကုန္ေလာ့''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

No comments:

Post a Comment