သစၥာေလးပါး မသိေသးသမွ် ဘုရားဟု ဝန္မခံခဲ ့ေသာ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္.....
ရဟန္းတို႔ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရားေလးပါးတို႔၌ ဤသံုးပါးေသာအျပန္၁ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာ၂ ရွိေသာ မွန္ကုန္ေသာ ငါဘုရား၏ ဉာဏ္အျမင္ မစင္ၾကယ္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး ငါဘုရား သည္ နတ္, မာရ္နတ္, ျဗဟၼာတို႔ႏွင့္ တကြေသာ နတ္ေလာကႏွင့္ သမဏ, ျဗာဟၼဏ, မင္းမ်ား, လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ လူေလာက၌ ''အတုမရွိေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကို သိၿပီ''ဟူ၍ ဝန္မခံခဲ့ေခ်။
ျမတ္စြြာဘုရားရွင္၏ညဏ္သုံးပါးဆုိသည္မွာ... ၁။ သစၥဉာဏ္၊ ကိစၥဉာဏ္၊ ကတဉာဏ္၊ ဤဉာဏ္သံုးပါးတည္း။
၂။ ယင္းဉာဏ္သံုးပါးကို သစၥာေလးပါးျဖင့္ ေျမႇာက္၊ ၃x၄= ၁၂။ျဖစ္ပါသည္။
၁။ဒုကၡသစၥာ၌ ဉာဏ္သုံးပါး
။ ရဟန္းတို႔ ''ဤတရားသည္ ဆင္းရဲျဖစ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'ဒုကၡအရိယသစၥာ' မည္၏''ဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကားဖူးကုန္ေသာ (ဒုကၡသစၥာ) တရားတို႔၌ ငါဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အသိဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ဉာဏ္ 'ပညာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ ထိုးထြင္း၍ သိေသာ ဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ (သစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ထိုဆင္းရဲျဖစ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'ဒုကၡအရိယသစၥာ' ကို စင္စစ္ ပိုင္းျခား၍ သိထိုက္၏၊ဟု။ပ။ (ကိစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ထိုဆင္းရဲျဖစ္ေသာ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'ဒုကၡအရိယသစၥာ' ကို ပိုင္းျခား၍ သိခဲ့ၿပီးၿပီဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကားဖူးကုန္ေသာ (ဒုကၡသစၥာ) တရားတို႔၌ ငါ ဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အသိဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ဉာဏ္ 'ပညာ' သည္ ထင္ရွား ျဖစ္၏၊ ထိုးထြင္း၍ သိေသာ ဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' သည္ ထင္ရွား ျဖစ္၏၊ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ (ကတဉာဏ္)
၂။သမုဒယသစၥာ၌ ဉာဏ္သံုးပါး
ရဟန္းတို႔ ''ဤတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'သမုဒယ အရိယသစၥာ' မည္၏''ဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကားဖူးကုန္ေသာ (သမုဒယသစၥာ) တရားတို႔၌ ငါဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အသိဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ဉာဏ္ 'ပညာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ ထိုးထြင္း၍ သိေသာ ဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ (သစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ''ထိုဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'သမုဒယ အရိယသစၥာ' ကို ပယ္အပ္၏''ဟု။ပ။ (ကိစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ''ထိုဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'သမုဒယ အရိယသစၥာ' ကို ပယ္ၿပီးၿပီ''ဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကားဖူးကုန္ေသာ (သမုဒယသစၥာ) တရားတို႔၌ ငါဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အသိဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ဉာဏ္ 'ပညာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ ထိုးထြင္း၍ သိေသာဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' သည္ ထင္ရွား ျဖစ္၏၊ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ (ကတဉာဏ္)
၃။နိေရာဓသစၥာ၌ ဉာဏ္သံုးပါး
ရဟန္းတို႔ ''ဤနိဗၺာန္သည္ ဆင္းရဲျခင္း၏ ခ်ဳပ္ရာျဖစ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'နိေရာဓ အရိယသစၥာ' မည္၏''ဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကားဖူးကုန္ေသာ (နိေရာဓသစၥာ) တရားတို႔၌ ငါ ဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အသိဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာဉာဏ္ 'ပညာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ ထိုးထြင္း၍ သိေသာ ဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ (သစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ''ထိုဆင္းရဲျခင္း၏ ခ်ဳပ္ရာျဖစ္ေသာ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'နိေရာဓ့အရိယသစၥာ' ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္၏''ဟု။ပ။ (ကိစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ''ထိုဆင္းရဲျခင္း၏ ခ်ဳပ္ရာျဖစ္ေသာ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'နိေရာဓ အရိယသစၥာ' ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီးၿပီ''ဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကားဖူးကုန္ေသာ (နိေရာဓ သစၥာ) တရားတို႔၌ ငါဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ပ။ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွား ျဖစ္၏။ (ကတဉာဏ္)
၄။မဂၢၢသစၥာ၌ ဉာဏ္သံုးပါး
ရဟန္းတို႔ ''ဤတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္း၏ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ျဖစ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'မဂၢအရိယသစၥာ' မည္၏''ဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကားဖူးကုန္ေသာ (မဂၢသစၥာ) တရားတို႔၌ ငါဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ပ။ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွား ျဖစ္၏။ (သစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ''ထိုဆင္းရဲျခင္း၏ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္ေသာ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'မဂၢအရိယသစၥာ' ကို ပြါးမ်ားအပ္၏''ဟု။ပ။ (ကိစၥဉာဏ္) ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ''ထိုဆင္းရဲျခင္း၏ ခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္ေသာ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရား 'မဂၢအရိယသစၥာ' ကို ပြါးမ်ားၿပီးၿပီ''ဟု (ဘုရားမျဖစ္မီ) ေရွးက မၾကား ဖူးကုန္ေသာ (မဂၢသစၥာ) တရားတို႔၌ ငါဘုရား၏ (ပညာ) မ်က္စိသည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အသိဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာ ဉာဏ္ 'ပညာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ ထိုးထြင္း၍ သိေသာ ဉာဏ္ 'ဝိဇၨာ' သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏၊ အလင္းေရာင္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ (ကတဉာဏ္) ဘုရားဟု ဝန္ခံေတာ္မူခဲ့၏။ဘုရားဟု ဝန္ခံခ်ိန္
ရဟန္းတို႔ ဤအရိယာတို႔၏ အမွန္တရားေလးပါးတို႔၌ ဤသို႔ သံုးပါးေသာ အျပန္, တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာရွိေသာ မွန္ကန္ေသာ ငါဘုရား၏ ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္လာေသာ အခါ၌သာလွ်င္ ငါဘုရားသည္ နတ္, မာရ္နတ္, ျဗဟၼာတို႔ႏွင့္တကြေသာ နတ္ေလာကႏွင့္ သမဏ, ျဗာဟၼဏ, မင္းမ်ား, လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ ဤလူေလာက၌ ''အတုမရွိေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကို သိၿပီ''ဟူ၍ ဝန္ခံခဲ့၏။ ငါ၏ ကိေလသာတို႔မွ လြတ္ေျမာက္မႈသည္ မပ်က္ စီးႏိုင္ၿပီ။ ဤကား အဆံုးစြန္ေသာ ဘဝတည္း။ ယခုအခါ တစ္ဖန္ ဘဝအသစ္၌ ျဖစ္မရွိေတာ့ၿပီဟု ငါ့အား ဉာဏ္အျမင္ 'ပစၥေဝကၡဏာဉာဏ္' သည္လည္း ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာၿပီဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ေျမျမတ္မဟာဗုဒၶဂယာ
ျမတ္ဘုရားဖြားေတာ္မူရာ
တရားဦးေဟာေတာ္မူရာ
မဟာစည္ဆရာေတာ္
မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္
သီတဂူဆရာေတာ္







Yangon (Rangoon) Time







No comments:
Post a Comment